پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۰۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
دولت سوریه اقدامات «خصمانه» ترکیه و نقض تمامیت ارضی خود توسط نیروهای ترک را محکوم کرده و حق مقابله با این اقدامات را برای خود محفوظ دانست.

شعار سال: دمشق اقدام اخیر ترکیه را یک اقدام "خصمانه و ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و استقلال سوریه" دانسته و از آن به عنوان بخشی از "سیاست‌های کینه توزانه رژیم ترکیه ظرف بیش از ده سال گذشته" نام برد.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای گفت: سوریه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد تا موضع روشنی در ارتباط با اقدامات خصمانه رژیم ترکیه اتخاذ کند، به گونه‌ای که با قطعنامه‌های شورای امنیت مرتبط با وضعیت سوریه در ارتباط باشد که بر محترم شمردن حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور تاکید دارند.

وی افزود: سوریه حق مقابله با اقدامات یاد شده را برای خود محفوظ می‌داند که قانون اساسی و قوانین ملی کشور و اصول قانون بین‌الملل و مقررات معاهده بین‌الملل آن را تضمین کرده است و بر اساس آن سوریه می‌تواند به اقدامات خصمانه ترکیه پاسخ و واکنش نشان دهد و به آن پایان بدهد و رژیم ترکیه را به طور کامل از نظر قانونی، حقوقی، سیاسی و مالی مسئول پیامدهای حاصل از اقداماتش معرفی نماید.

ترکیه در ۱۰ سال گذشته با حمایت از گروههای تروریستی و تجهیز آنها همراه با کشورهای عربی و غربی به خاک سوریه تجاوز کرده و غیرنظامیان این کشور را آماج حملات خود قرار داده است.

سوریه حق مقابله با اقدامات ترکیه را برای خود محفوظ دانست

ارتش ترکیه همچنین با تجهیز برخی گروههای مسلح و به بهانه جلوگیری از پیشروی نیروهای کرد سوریه، بخشهایی از شمال این کشور را اشغال و موجب آوارگی شهروندان سوری ساکن این مناطق شده است.

در روزهای اخیر نظامیان ترکیه با همراهی گروههای تروریستی اقدام به بمباران مناطقی در شمال سوریه کرده که موجب تلفات انسانی و خسارات مالی فراوانی برای ساکنان سوری این مناطق شده است.

دولت سوریه بارها نسبت به اقدامات نظامی و کشتار مردم این کشور از سوی نیروهای ترکیه و گروههای مورد حمایت آنکارا به سازمان ملل شکایت کرده، ولی تاکنون این سازمان اقدام مناسبی در بازداشتن ترکیه از این اقدامات خصمانه، نکرده است.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۹شهریور۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۷۷۸۰۸، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین