پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
برخی از کارشناسان نظام گمرکی کشور را نظامی با ده‌ها و صد‌ها مشکل ریز و درشت منجر به فساد می‌دانند. سامانه‌های غیر شفاف ثبت و عمومی کردن اطلاعات، ارزیابی‌های غیر دقیق و مورد داری که بعضا صورت گرفته و فساد‌های ناشی از آن، حساسیت‌های پائین و ناکافی این سازمان به فساد ستیزی (از کجا آوردی؟) و مواردی همانند، باعث شده که این سازمان بنوعی بعنوان یکی از کانون‌های بحران آفرین اقتصاد قلمداد شود. ماجرای واردات کالا‌هایی با عنوان "سایر" به کشور چیست؟
شعار سال: مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به کالا‌هایی که در آمار واردات گمرک با عنوان "سایر" ثبت شده اند، اظهار کرد: تمامی این کالا‌ها جزو کالا‌های مجاز در قوانین واردات کشور هستند و پیش از واردات توسط وزارت صمت، ثبت سفارش شده اند.

وی افزود: این کالا‌ها معمولا جزو کالا‌هایی هستند که بسیار کم و محدود وارد کشور می‌شوند و وزارت صمت برای آن‌ها شرح کالا تخصیص نداده است و در زیر مجموعه کالای دیگری وارد کشور می‌شوند.

معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران با ذکر چند مثال بیان کرد: به عنوان مثال اسکوتر‌های هوشمند با عنوان سایر و زیر مجموعه اسکوتر یا ماشین بازی کنترلی با عنوان سایر و زیر مجموعه ماشین اسباب بازی در گمرکات کشور ترخیص می‌شوند.

ارونقی تصریح کرد: شایعاتی در کشور وجود دارد که این کالا‌های سایر تماما قاچاق و جزو کالا‌های ممنوعه هستند، اما اینطور نیست چرا که وقتی یک کالا برای واردات کد تعرفه می‌گیرد، یعنی طبق قوانین و ضوابط وزارت صمت وارد کشور شده است.
 
تعداد بازدید : 4

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۶۴۹۴۸، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین