پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
رئیس جمهور سابق گرجستان در هنگام بازگشت از تبعیدی هشت ساله توسط دولت این کشور بازداشت شد.
شعار سال: «ایراکلی گاریباشویلی» نخست وزیر گرجستان شامگاه جمعه به وقت محلی اعلام کرد که «میخائیل ساکاشویلی» رئیس جمهور پیشین این کشور پس از بازگشت به کشور و همزمان با برگزاری انتخابات محلیِ آخر هفته در گرجستان بازداشت شده است.

رسانه‌های محلی گرجستان تصاویر ویدئویی را منتشر کرده‌اند که ساکاشویلی را در حالی که توسط نیرو‌های زندان روستاوی اسکورت می‌شد و لبخندی بر لب داشت، نشان می‌دهد.

نخست وزیر گرجستان روز جمعه در کنفرانس خبری گفت: می‌خواهم به عموم مردم اطلاع بدهم که سومین رئیس جمهور گرجستان، میخائیل ساکاشویلی، دستگیر شد. وی به یک بازداشتگاه منتقل شد. نیرو‌های مجری قانون عملیات دستیگری وی را در بالاترین سطح دنبال کردند.

چند روز پیش مقامات گرجستان اعلام کردند که میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهوری سابق در صورت بازگشت به کشور، دستگیر خواهد شد.

آقای ساکاشویلی که در اوکراین به سر می‌برد، روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد همزمان با برگزاری انتخابات محلیِ آخر هفته به گرجستان باز گردد.

او که در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ عهده‌دار سمت رئیس جمهوری گرجستان بود، از سوی قوه قضاییه این کشور به سوء استفاده از قدرت متهم شده است، اما آقای ساکاشویلی که موسس حزب اپوزیسیون جنبش ملی متحد (UNM) است، اتهام وارده به خود را سیاسی می‌داند.

حزب حاکم و اپوزیسیون گرجستان ماه مه گذشته و با میانجیگری شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا برای پایان دادن به بحران سیاسی یکساله به توافقی دست یافتند که تنها دو ماه دوام آورد و نقض یکجانبه از سوی حزب حاکم مواجه شد؛ اقدامی که با انتقاد اتحادیه اروپا و آمریکا مواجه شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۵۱۴۹، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین