پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: سربازانی که مهارت خاصی ندارند می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. سال گذشته در حوزه کشاورزی بیش از ۴۷ هزار نفر و در حوزه فنی حرفه‌ای بیش از ۸۶ هزار نفر را آموزش و مدرک دادیم.
شعار سال: سردار موسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح،درباره مهارت آموزی سربازان، اظهار کرد: سربازان قبل از اعزام به سربازی در یک سامانه سرباز ماهر می‌توانند ثبت نام کنند و اگر مهارتی در رشته خاصی داشته باشند مشوق‌هایی را برای‌شان درنظر می‌گیریم و براساس آن محل خدمت، مرخصی، درجه و ... آن تعیین می‌شود.

سردار کمالی گفت: سربازان در پادگان غربالگری می‌شوند و اگر حرفه‌ای را بلد باشند، اما مدرک نداشته باشند آزمون ادواری از آن‌ها گرفته می‌شود و مدرک می‌دهیم. سازمان فنی حرفه‌ای این آزمون را می‌گیرد و در نهایت مدرک مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای، که گواهی معتبر داخلی و بین المللی است، داده می‌شود.

او ادامه داد: سربازان را تقسیم‌بندی می‌شوند، به عنوان استاد- شاگردی و آموزش در محیط واقعی کار، آغاز به کار می‌کنند. بیش از ۷ هزار کارگاه را سازمان فنی حرفه‌ای به عنوان کارگاه آموزش در محیط کار ثبت کرده است که سربازان در این کارگاه‌ها تجربه کسب می‌کند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: سربازانی که مهارت خاصی ندارند می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. سال گذشته در حوزه کشاورزی بیش از ۴۷ هزار نفر و در حوزه فنی حرفه‌ای بیش از ۸۶ هزار نفر را آموزش و مدرک دادیم.

سردار کمالی درباره استقبال سربازان از دوره‌های مهارت آموزی، بیان کرد: سربازان تحصیلکرده به دنبال این هستند که بعد از سربازی سر کار‌هایی که درسش را خوانده‌اند بروند به همین دلیل فقط مهارت‌های برنامه نویسی و کارآفرینی به آن‌ها آموزش داده می‌شود، اما آن‌هایی که مدرک تحصیلی ندارند از این دوره‌های مهارت آموزی در سربازی بسیار استقبال می‌کنند.

او گفت: دوران سربازی، فرصت خوبی است تا جوانان علاوه بر دفاع از امنیت کشور، حرفه‌ای را رایگان یاد گرفته و مدرک آن را داشته باشند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره اصلاح قانون سربازی، خاطرنشان کرد: بنده نیز معتقدم قانون سربازی نیاز به اصلاح دارد چراکه ما انتظار داریم جوانان‌مان از نظر حقوق، مزایا، لباس و خوراک در شرایطی باشند که در شان یک سرباز جمهوری اسلامی باشد از این جهت نیاز به اصلاح و پیش بینی منابع بیشتری دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۱۲مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۱۸۹۱/mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین