پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۴۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
مدیر عامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران اعلام کرد بیش از ۱۱۰ هزار معلول در کشور فاقد مسکن هستند.
شعار سال: علی همت محمودنژاد مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران اظهار کرد: سیاست‌های چند سال اخیر در قبال مسکن سبب فقیر شدن خانواده‌های مستاجرنشین دارای معلولیت شده و این درحالی است که با وجود ۱۱۰ هزار معلول فاقد مسکن، ۱۰ هزار نفر از آن‌ها خانواده‌های دارای دو و سه معلول و بیشتر هستند. همچنین روز ملی اسکان معلولان و نیازمندان که بهانه‌ای برای دیده شدن این قشر در جامعه بود، از صفحه تقویم کشور حذف شده است.

او گفت: چطور ممکن است در حالی که سیل بی‌شماری از معلولان فاقد مسکن هستند و تعدادی بسیاری زیادی از آن‌ها به خاطر نبود مسکن به مراکز نگهداری معلولان پناه برده‌اند، روز ملی اسکان معلولان و نیازمندان از صفحه رسمی تقویم کشور حذف شود؟ ما از دولت جدید انتظار داریم تا در رویکرد خود نسبت به تامین مسکن آحاد جامعه، معلولان و نیازمندان را با نگاه ویژه در نظر گیرد.

محمودنژاد افزود: معلولی که مستمری ماهانه‌اش ۳۵۰ هزار تومان است، چگونه امکان تهیه مسکن ۴۰۰ میلیونی را می‌توان در او پیدا کرد؟ مسکن معلولان نیازمند باید رایگان و براساس قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب سال ۱۳۸۳ باشد.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران ادامه داد: در قانون قبلی حمایت از حقوق معلولان (مصوب سال ۱۳۸۳) مقرر شده بود که وزارت مسکن ۱۰ درصد از واحد‌ها را برای معلولان به طور رایگان آماده کند.

محمودنژاد پیش بینی کرد: اگر این موضوع در دستور کار دولت قرار گیرد، می‌توان در سه سال آینده چشم انداز خوبی برای مسکن معلولان در نظر گرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۱۸۱۷، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
تلاش کنیم تا کمی از مشکلاتشون رو کم کنیم تا اینکه بهشون اضافه کنیم
ناشناس
Netherlands
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
آخه با ۳۵۰ هزار تومن میشه زندگی کرد؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین