پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کارخانه فولاد ازنا وعده‌های ۵ دولت را شنیده، ولی هنوز راه‌اندازی نشده، اما حالا مردم لرستان امیدوارند در دولت رئیسی این طلسم ۱۹ ساله شکسته شود و شاهد و فولاد ازنا آغاز به کار کند.
شعار سال: مجوز رسمی کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و این کارخانه فعالیت رسمی خود را از سال ۸۴ آغاز کرد تا بتواند در رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان ازنا تأثیر بسزایی داشته باشد. در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری از این کارخانه پیش بینی می‌شد سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول در فاز اول توسط این کارخانه تولید شود.

در فاز دوم در بخش ذوب این کارخانه پیش بینی می‌شد که در صورت راه‌اندازی ۷۰۰ هزار تن محصول به طور سالانه وارد چرخه فعالیت شود که در این صورت تولید سالانه این کارخانه در هر دو فاز آن به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال می‌رسد و این میزان تولید میزان قابل توجهی است.

اما این خبر‌های خوش چندان دوامی نداشته و سرآغاز مشکلات متعدد برای فولاد ازنا و تعطیلی عملیات اجرایی آن در سال ۹۰ با وجود پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بود، ولی با گذشت سه سال فعالیت مجدد این کارخانه سال ۹۳ آغاز شد، ولی باز هم بعد از مدت کوتاهی تعطیل شد.

ضرب الأجل رئیسی برای راه‌اندازی کارخانه فولاد ازنا

به هر حال وعده‌های ۵ دولت چندان افاقه‌ای بر حل مشکلات کارخانه فولاد ازنا نکرد و مشکلات حقوقی و قضایی سرمایه‌گذار و اختلاف سهامداران سبب شده سرنوشت این پروژه در هاله‌ای از ابهام باشد تا اینکه در تاریخ دهم فروردین ماه امسال آیت الله رئیسی در زمان ریاست قوه قضائیه به استان لرستان سفر کرد و یکی از محور‌های اصلی سفر وی بررسی وضعیت واحد‌های تولیدی تعطیل شده استان بود. کارخانه فولاد ازنا یکی از واحد‌های تولیدی تعطیل شده استان بود که به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و با دستور آیت الله رئیسی مقرر شد ظرف مدت ۳ ماه مشکلات قضایی، مالی و وضعیت مالک مشخص و تعیین تکلیف شود تا پس از تعیین تکلیف، زمینه تکمیل کارخانه و راه‌اندازی و اشتغال بیش از ۱۵۰۰ جوان در بیکارترین استان کشور فراهم شود.

پس از گذشت ۱۹ سال از تعطیلی کارخانه فولاد ازنا و وعده‌های بی سرانجام مسئولان در ۵ دولت گذشته، اما این روز‌ها و پس از دستور آیت الله رئیسی برای تعیین تکلیف این واحد تولیدی، خبر‌های خوبی به گوش می‌رسد و مسئولان استان در تازه‌ترین وعده‌های خود، خبر از تعیین تکلیف این کارخانه و راه‌اندازی در یکی دو ماه آینده می‌دهند.

حالا مردم استان لرستان و به ویژه شهرستان ازنا امیدوار هستند در دولت آیت الله رئیسی طلسم ۱۹ ساله این کارخانه شکسته شود و با راه‌اندازی زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کند.

در ویدئو زیر گوشه‌هایی از وعده‌های ۱۹ ساله مسئولان ۵ دولت جهت راه‌اندازی کارخانه فولاد ازنا را مشاهده کنید:
 
تعداد بازدید : 2

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۹۰۴۸۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین