پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: تلاش برای تعیین تکلیف 24 واحد بزرگ تولیدی لرستان ادامه دارد.

شعار سالمحمدرضا صفی خانی بیان کرد: توسعه و بازسازی 24 واحد بزرگ صنعتی و 18 طرح نیمه تمام بزرگ لرستان در سازمان صنعت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: استراتژی ما در همان ابتدا این بود که این طرح‌های بزرگ، قابلیت طرح توسعه،بازسازی و نوسازی را شکل گیرند و پیش‌بینی این بود که سال‌های 97 و 98 سال‌های شکوفایی اقتصادی لرستان در حوزه تولید باشد و مطمئناً این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: در طول دو سال گذشته نقشه راهی در حوزه تولید برای لرستان مشخص شده و توسعه بخش تولید لرستان را پروژه محور کرده‌ایم.

صفی خانی در ادامه عنوان داشت: معتقدیم که اگر فرآیند به نتیجه رسیدن طرح‌های مذکور تسهیل شود مطمئناً شاهد ارتقا شاخص‌های اقتصادی استان خواهیم بود و باید به نتیجه رسیدن این طرح‌ها با جدیت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه اکنون مشکل زمین، آب و برق کارخانه لاستیک‌سازی حل شده و شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح هستیم، اما باید پذیرفت که موضوع تأثیرگذار در مورد این کارخانه پرداخت تسهیلات بانکی است.

این مسئول افزود: تسهیلات بانکی پرونده این کارخانه را پذیرش کرده‌اند و تلاش‌های زیادی برای تحقق این هدف صورت گرفته و هیئت‌مدیرهبانک صنعت و معدن باید تسهیلات این کارخانه را پرداخت کند و البته موانعی برای تحقق این هدف وجود دارد که به مدیران ارشد استان انعکاس داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد:در صورتی که تسهیلات لاستیک‌سازی به مرحله مسدودی برسد،دیگر شاهد روال بسیار مناسب تکمیل این طرح بزرگ اقتصادی خواهیم بود این کارخانه هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان است.

صفی خانی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت کارخانه فولاد و ذوب‌آهن ازنا اشاره کرد و افزود: این کارخانه اکنون از پیشرفت فیزیکی بسیار بالایی برخوردار بوده و شاهد واردات تجهیزات مورد نیاز این کارخانه هستیم این در حالی است که تا چند سال گذشته بسیاری از تکمیل این طرح بزرگ اقتصادی ناامید شده بودند.

وی گفت: اکنون نیز مشکل اصلی این کارخانه تأمین برق بوده که به هر حال باید این موضوع نیز باید انجام شود و در سال آینده فاز اول این کارخانه قطعاً به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به تلاش برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان، اظهار داشت: صدر فولاد جدا با مشکل مدیریتی مواجه است و باید اصل قضیه حل شود، اما با این وجود فاز دوم فولاد الیگودرز افتتاح شده و فولاد پاسارگاد بروجرد دارای طرح توسعه 300 هزار تنی است، صدر فولاد مدیریت بدی داشته و به دنبال حل این مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: نساجی بروجرد در دو سال گذشته نسبت به سال‌های قبل بحران بسیار کمتری دارد و این کارخانه با هزینه 4 میلیون یورو اقدام به بازسازی یکی از خطوط خود کرده که البته در این بین تعدادی از کارگران به صورت موقت بیمه بیکاری برای آن‌ها پرداخت شد و پس از بازسازی برای بار دیگر به کار خود بازگشتند.

صفی خانی ادامه داد: یکی از مهم‌ترینما اجرای طرح توسعه کارخانه نساجی بروجرد است و باید 50 میلیون یورو تسهیلات برای تحقق این هدف توسط بانک صنعت و معدن پرداخت شود.

وی عنوان کرد: زاگرس پوش با 450 نفر ایجاد اشتغال کرده و تسهیلاتش بسیار کمتر از بسیاری از واحدهای بزرگ بوده و به دنبال اجرای فاز دوم این کارخانه هستیم.

این مسئول بیان کرد: با اجرای درست اهداف در پایان سال آینده 3 تا 4 هزار میلیارد تومان طرح به بهره‌برداری رسیده شده داریم و این موضوع باعث تأثیر بر شاخص‌های اقتصادی استان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: دو سال پیش در حوزه ارزش‌افزوده بخش صنعت در رتبه 27 کشور بودیم، اما بر اساس اعلام وزارت صنعت اکنون به رتبه 24 صعود کرده‌ایم.

صفی خانی ادامه داد: مدیریت ارشد استان و سایر مدیران باید به شکل فراگیر کمک کرده تا طرح‌های نیمه‌تمام و مشکل دار و در دست‌ساخت را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم، البته واحدهای خوبی نیز در استان وجود دارد و باید به دنبال تقویت و توسعه‌این واحدها نیز بوده، ما همواره به دنبال دیدن نیمه‌خالی لیوان هستیم، این در حالی است که واحدهای بزرگ و مهم و موفقی در استان داریم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تثبیت اشتغال در سال 95 برای ما بسیار مهم بود، افزود: به همین دلیل واحدهای ظرفیت‌های پایین، طرح‌های نیمه‌تمام بالای 60 درصد در فرآیند رونق تولید مورد حمایت قرار گرفتند.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات سیستم بهین یاب سال گذشته 220 واحد صنعتی در استان لرستان توانسته‌اند از سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته 116 پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای با هزار و 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صادر شده، افزود: امسال در شش‌ماهه اول 62 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری با 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید دریافت کرده‌اند.

صفی خانی گفت: سال گذشته بر اساس آمار سامانه سراسری رصد 92 درصد اهداف در حوزه اشتغال دست‌یافته‌ایم، به دنبال بالا بردن ارزش‌افزوده بخش صنعت استان هستیم.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در دو سال گذشته افتاده بر ارزش‌افزوده بخش صنعت، صادرات، نوع محصولاتی صادرات و بهبود وضعیت تراز تجاری استان تأثیر گذاشته است.

این مسئول گفت: سال 95 شاهد رشد 24 درصدی صادرات کشور بودیم و امسال نیز شاهد رشد قابل‌توجه صادرات استان بوده‌ایم، از سوی دیگر بالا بردن کیفیت محصولات صادراتی نیز اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در گذشته 72 درصد از صادرات مواد معدنی خام بود و اکنون این آمار به شدت کاهش یافته و شاهد جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی هستیم.

صفی خانی ادامه داد: در گذشته نه چندان دور عمده واردات ما مواد مصرفی بوده، اما اکنون شاهد واردات تجهیزات و ماشین‌آلات و مواد اولیه هستیم، تجهیزات نساجی بروجرد، ماشین‌آلات فولاد و ذوب‌آهن ازنا و گلخانه کشت و صنعت نمونه‌هایی از تجهیزات وارداتی هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۰۸۰۰۰۰۸۵ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین