پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مدیران دولتی بخش کشاورزی در بهترین حالت خود را موظف به افزایش تولید می‌بینند و حوزه فنی کشاورزی. انگار که اقتصاد کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، مکانیزاسیون و مدیریت فناوری و ...، وصله ناجوری بر پیکره جهادکشاورزی است. محصول زرشک نیز بی نصیب از این حجم ناملایمت‌ها نمانده و وزیری که شاید کمترین آگاهی و یا اراده‌ای برای حل مشکل ندارد! منتظر توضیحات جناب ساداتی نژاد بعد از تکذیب انتصابات فامیلی در وزارتخانه هستیم.

شعار سال: زرشک کاران خراسان جنوبی در حالی امسال برداشت یاقوت سرخ را شروع کرده اند که محصول پارسال آنها هنوز در انبار‌ها مانده است.
 
 زرشک کاران خراسان جنوبی در حالی امسال برداشت یاقوت سرخ را شروع کرده اند که محصول پارسال شان هنوز در انبار‌ها مانده و در حال پوسیدن است.
 
در این میان دلالان هم در نبود حمایت‌های دولتی، میدان قیمت گذاری را به دست گرفته اند و زرشک تازه را کیلویی ۸ هزار تومان از کشاورزان می‌خرند و تا سه برابر بالاتر در بازار می‌فروشند.
 
نداشتن برنامه مشخص برای صادرات و فراوری از معضلات پیش پای زرشک کاران است به طوری که امسال تنها دو درصد محصول زرشک صادر شده است.
 
خراسان جنوبی با تولید سالانه ۲۲ هزار تن زرشک خشک، قطب یاقوت سرخ در جهان است.
 

تعداد بازدید : 16



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:  5 آبان1400، کدخبر: 7944978،www.yjc.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین