پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۸۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
جریان و هجمه ایجاد شده توسط طیف خاصی از افراد برای آیت الله صافی با دست آویز کردن عبارت آتش به اختیار و حمله به برخی از سخنان ایشان، نیاز چندانی به ریشه یابی و شناسایی ریشه‌های چنین تفکرات سیاسی ندارد. رویه و روند، رویه ایی نسبتا مشخص و تجربه شده از قبل است. اما تفاوت اتفاق اخیر به اتفاقات متشابه قبلی در سه حوزه است. نسل جدید معتقد و پای کار گام دوم انقلاب؛ اجازه مصادره طیفی و جناحی انقلاب را نمی‌دهد. تاکید بر سه اصل انقلابی گر، غرب ستیزی و ولایتمداری، تبدیل به اعتقادی فراگیر شده و دیگر اجازه معاش یا سو استفاده از این سه حوزه به فرصت طلبان داده نخواهد شد. آتش به اختیار زمانی مشروعیت اجرا دارد که منافع و مصالح عمومی کشور مطرح باشد، نه مطامع و سلیقه افراد خاص. سید مهدی حسینی دورود، مطلب جالبی با عنوان «آتش به اختیاری» افراطیون با آنچه رهبر انقلاب تبیین کرد متفاوت است، منتشر کرده که ارزش مطالعه دارد.
شعار سال: جریان افراطی موسوم به «آتش به اختیار» در برابر هر پیام و ایده سازنده و مفیدی که با سلیقه جناحی آن‌ها سازگار نباشد، همچنان تحت عناوین انقلابی‌گری، غرب‌ستیزی و حتی ولایت مداری بر بد‌اخلاقی تاکید دارد و هرنوع رفتار اصلاح گرایانه و خیرخواهانه را از هر فرد یا گروهی که باشد پس می‌زند.

نقش بداخلاقی و خشونت درنزد این جریان، پشتوانهٔ دنیوی- و استعلایی شدن برای کسب قدرت و ساکت کردن صدا‌های مخالف در «جامعه» است.

بحران اخلاقی-معنوی کنونی جامعهٔ ایرانی ناشی از غلبهٔ گفتمان و عملکرد اقلیتی اقتدار‌گرا است که در هر دوره‌ای با در دست گرفتن دولت‌ها به نقطه اوج یا مرحلهٔ تعیین‌کنندهٔ خود می‌رسد و بر اضطراب و استرس جامعه می‌افزاید؛ و تا آنجا پیش می‌رود که بیان و مشی مسالمت‌جو و دلسوزانه مرجعی بزرگ، چون آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را برنمی‌تابد و به توصیه‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از ایشان وقعی نمی‌نهد و اعتنایی نمی‌کند.

تغییر-و-تحول خواهی در «جامعه» و رونق کسب و کار و بهبود زندگی مردم و رفع مشکلات داخلی و خارجی کشور نه تنها خواست بزرگان و دلسوزان انقلاب که خواست عموم مردم است.

این انقلاب مولود حوزه‌های علمیه و محصول زحمات امام راحل و فداکاری یاران و شهدای راه آن امام عزیز است.

بر این اساس نگرانی مراجع عظام تقلید به عنوان بالاترین مقام حوزوی و مهم‌ترین پشتوانه و تکیه گاه مردم نسبت به آینده کشور و زندگی مردم کاملا منطقی و درست است.

و، اما در این میان وظیفهٔ «ما»، مقابله با افراط-و-تفریط‌هایی است که بدون در نظر گرفتن مصالح و منافع مردم و کشور، سعی دارد با بد‌اخلاقی و بی نظمی و با رفتار و مناسباتی ناموزون و غیر منطقی افکار خود را پیش برده و اهداف خود را محقق ساخته و از اینکه حتی مرجعیت و روحانیت اصیل را لیبرال و غرب‌زده بخواند هم باکی نداشته باشد.

بی تردید " آتش به اختیاری" که افراطیون از آن دم می‌زنند با آنچه رهبر انقلاب تبیین کردند متفاوت بوده و فاصله زیادی با هم دارند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ انتشار:۷ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۵۲۹۵۸۰، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین