پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
یک عضو اتاق بازرگانی با یک محاسبه ساده نشان داد که اگر ایران خودرو تعطیل شود، میزان زیان آن احتمالا کمتر از زیان فعلی آن باشد.
شعار سال: عباس وطن‌پرور در توییتی نوشته است: «ایران‌خودرو پارسال بیش از ۱۵ همت ضرر کرده. تعداد کارکنان این شرکت حدود ۵۰ هزار نفر است. اگر دولت ایران خودرو را تعطیل و به ۵۰ هزار کارمند بیکارِ شده به علاوۀ ۵۰ هزار نفر دیگر که غیرمستقیم بیکار می‌شوند، ماهی۱۰ میلیون تومن حقوق بدهد ضرر سالانۀ دولت ۳ همت کمتر از الان خواهد بود.»

چند روز پیش رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به وزیر صمت سیاست قیمت‌گذاری صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داده و این سیاست را زمینه‌ساز ضرر و زیان سهامداران و ادامه این رویه را عامل تعطیلی این صنعت در کشور خوانده بود.

در نامه مجید عشقی آمده بود: «الزام ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت به شرکت‌های خودروساز به‌منظور تنظیم بازار خودرو، در مقاطعی سبب پیش فروش خودرو با قیمت‌های قطعی و غیرمنطقی شد و این امر در کنار تأخیر در اعطای مجوز افزایش نرخ محصولات، سبب زیان شرکت‌های خودروساز شده به گونه‌ای که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در سال ۹۹ زیان خالص این شرکت‌ها به ترتیب ۱۵۵ هزار و ۵۰ میلیارد و ۵۷ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال برآورد شده و همچنین زیان انباشته شرکت‌های مذکور به ترتیب بالغ بر ۲۹۹ هزار و ۳۸۶ میلیارد و ۱۵۰ هزار و ۶۹ میلیارد ریال است.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رادار اقتصاد، تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۱۴۰۸، www.radareghtesad.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
حالا چرا با وجود این مقدار زیان تعطیل نمیشه جای پرسش داره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
تعطیل بشه که حداقل بیشتر از این ضرر نکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین