پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
دانشجویان بسیجی با تاکید بر بدهی چند میلیاردی کره جنوبی به ایران افزودند: کشور ما ثابت نموده با حضور جهادگران می‌تواند در تولید ماسک خودکفا باشد.
هدیه‌ی توهین آمیز سفیر کره جنوبی بازگردانده شد
 

شعار سال:حساب توئیتری سفارت کره جنوبی در تهران، با انتشار عکسی خبر از اهدای ۲۰۰۰ ماسک به یک بیمارستان خصوصی در پایتخت داده بود: «در جریان دیدار از بیمارستان آتیه ایران برای غلبه بر «کووید-19»، جناب سفیر یون، 2000 ماسک (کی اف94) را به بیمارستان اهدا کردند».
 
  این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که طلب ۸ میلیارد دلاری ایران هنوز وصول نشده است. از طرفی ایران درگیر بحران کمبود ماسک نیست؛ این اقدام در شرایط فعلی یک حرکت گستاخانه و توهین آمیز تلقی می‌شود که می‌بایست پاسخ درخوری هم به آن داده شود.
 
با گذشت سه سال از بلوکه شدن طلب ۸ میلیارد دلاری ایران در بانک‌های کره جنوبی و مواضع انفعالی دولت روحانی در پاسخ به این دزدی آشکار، شایسته‌است دولت جدید با رویکرد قاطع و دیپلماسی فعال، جواب درخوری به گستاخی اخیر سفیر کره داشته باشد.
 
سخنگوی وزارت خارجه در این‌خصوص گفت: «در موضوع کره ما باید چند موضوع را از هم جدا کنیم؛ در موضوع پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی ما تلاش کردیم این ماجرا کمترین تاثیر را در روابط دوجانبه تهران و سئول بگذارد اما من معتقدم هیچ ملتی برنمی‌تابد دست ملتی دیگر در جیبش باشد.»
 
در همین راستا دانشجویان جهادی بسیج دانشگاه تهران در حرکتی تلافی جویانه دوهزار و یک عدد ماسک را تقدیم سفارت کره جنوبی کردند.
 
دانشجویان بسیجی با تاکید بر بدهی چند میلیاردی کره جنوبی به ایران افزودند: کشور ما ثابت نموده با حضور جهادگران می‌تواند در تولید ماسک خودکفا باشد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری  رجانیوز  ، تاریخ انتشار:  13 آبان1400، کدخبر: ،www.rajanews.com،352400

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین