پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
دبیر انجمن کشتیرانی با اشاره به مواضع فعالترین بندر کانتینری هند نسبت به محموله‌های ایرانی، گفت: اگر بندر موندرا اجازه پهلوگیری کشتی‌های حامل محموله‌های ایران را ندهد، به طور قطع بنادر دیگری در کشور هند فعال هستند که می‌توانند جایگزین این بندر شوند و دولت هند موظف است که بنادر دیگری را برای پذیرش کشتی‌های حامل بار ایران را معرفی کند.
شعار سال: طبق اطلاعیه اپراتور بندر موندرای هند که از فعال‌ترین بنادر کانتینری این کشور محسوب می‌شود، از روز گذشته ممنوعیت پذیرش محموله‌های متعلق به ایران در این بندر به صورت رسمی آغاز شد. البته این بندر از گذشته کشتی با مالکیت ایران یا پرچم ایران را نمی‌پذیرفت و از روز گذشته این ممنوعیت و محدودین جدید هم اضافه شد.

هر چند که اخیرا مسئولان کشورمان اعلام کرده بودند این مشکل با بندر موندرای هند برطرف شده و نامه‌ای مبنی بر رفع محدودیت‌ها منتشر شد، اما این نامه از سوی شرکت آدانی (اپراتور بندر موندرای) نبود و صرفا خواسته کمیسیونر گمرک هند از شرکت آدانی برای عدم اجرای این محدودیت بوده‌است.

مسعود پلمه، دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته درباره رایزنی‌ها با اپراتور بندر موندرای برای لغو ممنوعیت پذیرش محموله متعلق به ایران در این بندر مهم کانتینری اظهار داشت: هنوز هیچ اطلاعی از اقدام اپراتور بندر موندرا نداریم و هیچ یک از فعالان و تجار این حوزه انعکاسی از وضعیت موجود به انجمن ارایه نداده‌اند.

وی با اشاره به نامه گمرک هند و درخواست آن برای عدم اجرای این ممنوعیت گفت: طبیعتا گمرک هند به عنوان یک سازمان حاکمیتی از حدود اختیاراتی برخوردار است و می‌تواند در حوزه مسئولیتی خود دست به اقداماتی بزند.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با تاکید بر اینکه اگر بندر موندرا اجازه پهلوگیری کشتی‌های حامل محموله‌های ایران را ندهد، به طور قطع بنادر دیگری در کشور هند فعال هستند که می‌توانند جایگزین این بندر شوند، افزود: دولت هند موظف است که بنادر دیگری را برای پذیرش کشتی‌های حامل بار ایران در نظر بگیرد و معرفی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از تمام بنادر هند استفاده می‌کنیم، گفت: محدودیتی در این زمینه نداریم و فقط به واسطه محموله مواد مخدری که مبدا آن افغانستان بوده و از مسیر ایران به بندر موندرای رسیده، اپراتور این بندر اطلاعیه‌ای مبنی بر اعمال محدودیت برای محموله‌های ایران صادر کرده، اما هنوز اجرا شدن یا نشدن آن اطلاعی نداریم.

پلمه ادامه داد: این امکان وجود دارد که بندر دولتی کندلا جایگزین بندر موندرای شود.

دبیر انجمن کشتیرانی گفت: تاکید می‌کنم تا به این لحظه هیچ اطلاعی از مواضع اپراتور آدانی فعال در بندر موندرای در رابطه با محموله‌های ایرانی نداریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۸۰۱۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین