پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۰۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بیان داشته اند که در حال حاضر با توجه مشکلاتی که در فراهم کردن کارت خام از سوی چاپخانه دولتی وجود دارد ماهانه حدوداً ۵ تا ۱۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر می‌شود و این در حالی است که ۱۰ میلیون نفر در نوبت دریافت کارت قرار دارند. با یک حساب سرانگشتی به نظر می‌رسد که یکصد سال برای دریافت کارت هوشمند زمان نیاز داشته باشیم؟ چاره کار احتمالا ساختن با همان تکه کاغذ پاره کثیف و مچاله شده در جیب مان به اسم رسید ثبت نام است! عملکرد برخی از دستگاه‌ها چقدر زیر سوال، زشت و بدور از اخلاق و انصاف است.

شعار سال:سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: در حال حاضر با توجه مشکلاتی که در فراهم کردن کارت خام از سوی چاپخانه دولتی وجود دارد ماهانه حدوداً ۵ تا ۱۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر می‌شود و این در حالی‌ست که ۱۰ میلیون نفر در نوبت دریافت کارت قرار دارند.
 
به گزارش تسنیم، سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور در پاسخ به این پرسش که چرا با گذشت چند سال از صدور کارت ملی هوشمند همچنان تعداد قابل توجهی از هموطنان نتوانستند کارت خود را دریافت کنند، اظهار کرد: تا پایان سال 96 از کارت‌های وارداتی استفاده می‌کردیم و ظرفیت‌سازی صورت گرفته بود و حدفاصل بین 95 و 96 بیش از 30 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه با اعمال تحریم‌ها و عدم انتقال ارز برای وارد کردن بدنه کارت، ناگزیر در آغاز سال 97 بر اساس قانون باید از کارت‌های خام چاپخانه دولتی استفاده می‌کردیم و عزیزان در این مجموعه تلاش بسیاری کردند بتوانند کارت مشابه خارجی تولید کنند. در سال 98 و 99 تعداد محدودی کارت خام توسط چاپخانه دولتی در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گرفت که تا امروز 5 میلیون کارت تولید داخل تحویل شده است و ما نیز اقدام به صدور کارت ملی هوشمند بر اساس کارت‌های داخلی کرده‌ایم.
 
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال گفت: این سازمان متولی جمع آوری اطلاعات مردم و صدور کارت ملی است. تأمین بدنه بر اساس قانون برعهده چاپخانه دولتی است و دوستان ما در چاپخانه دولتی اشاره می‌کنند که مشکل اعتباری دارند و ما هم آن را تایید می‌کنیم اما در این بخش هموطنان ما بیش از دو سال است که در نوبت دریافت کارت خود قرار دارند و حق هم دارند و هیچ توجیحی هم ندارد که آنها را قانع کنیم. البته اخیراً وزیر کشور در آغاز کارشان بازدیدی را از سازمان ثبت داشت و اشاره کرد که این حق‌الناس است و باید سریع‌تر انجام شود.
 
ابوترابی با بیان اینکه بیش از 51 میلیون و 760 هزار کارت ملی صادر شده است  افزود: خواهش من این است که رسانه‌ها در ارتباط با صدور کارت ملی هوشند پیگیری‌هایی از چاپخانه داشته باشند. ضمن اینکه مواد اولیه بدنه کارت خام هم وارداتی است.
 
وی افزود: از جامعه 65 و 66 میلیونی واجد شرایط، 62 میلیون و 264 هزار نفر تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند. حدود 3 تا 4 میلیون نیز هنوز مراجعه نکرده‌اند. تقریباً 10 میلیون نفر در نوبت تحویل کارت هستند و در حال حاضر خیلی محدود کمتر از 5 هزار تا 10 هزار تا صادر می‌کنیم اما ظرفیت ماهانه 2 میلیون و 500 هزار کارت را داریم و به محض اینکه کارت را در اختیار ما بگذارند ما جامعه هدف را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف  ، تاریخ انتشار: 2  آذر 1400، کدخبر: ،www.alef.ir،4000902097

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
1
چیزی بری گفتن نمیمونه. چون نمیتونیم پس با همون کاغذها بگذرونین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
1
نسل بعدی میتونه از کارت ملی ما استفاده کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین