پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
در پاسخ به اخراج ۲۷ تن از دیپلمات‌های روس، وزارت خارجه روسیه تعدادی از کارکنان قدیمی سفارت آمریکا در مسکو را اخراج کرده است.
شعار سال: وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید کارکنان سفارت آمریکا که بیش از ۳ سال در مسکو مستقر شده اند باید تا دو ماه دیگر روسیه را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد کارکنان سفارت آمریکا که بیش از سه سال در مسکو بوده اند باید تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ روسیه را ترک کنند.

این وزارتخانه هشدار داد که اگر واشنگتن نتواند درباره موضوع دیپلمات‌های روسی مصالحه کند، گروه دیگری از دیپلمات‌های آمریکایی باید روسیه را تا اول ژوئیه سال آینده ترک کنند.

اعلامیه وزارت امور خارجه روسیه یک روز پس از آن منتشر شد که آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ۲۷ دیپلمات روس را به همراه خانواده‌هایشان از آمریکا اخراج کرده است و این افراد در روز ۳۰ ژانویه سال جدید میلادی این کشور را ترک خواهند کرد.

سفیر روسیه افزود که در دسامبر ۲۰۲۰، وزارت امور خارجه آمریکا به طور یکجانبه محدودیتی سه ساله برای مأموریت‌های بلندمدت برای کارمندان سفارت در واشنگتن و سرکنسولگری‌های روسیه در نیویورک و هیوستون تعیین کرده بود.

زاخاروا تحریم‌های آمریکا را نشانه ضعف دانست

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نشان‌دهنده ضعف واشنگتن است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک برنامه لایو اینترنتی در یوتیوب گفت: «احتمالاً آن‌ها قبلاً معتقد بودند که [اعمال تحریم‌ها]جلوه‌ای از قدرت آن‌هاست. امروز با در نظر گرفتن توسعه طیف وسیعی از بسیاری از موضوعات، به نظر من، این واقعیت که وقتی از ابزار‌های نفوذ غیرقانونی استفاده می‌کنید، وقتی از طیف وسیعی از فرصت‌های قانونی برای رقابت استفاده نمی‌کنید، شما دارید ضعف نشان می‌دهید و این نیاز به شواهد بیشتری هم ندارد».

دوم آذرماه امسال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد شرکت «ترانسادریا» وابسته به روسیه و دو کشتی آن به دلیل حضور در تکمیل پروژه نورد استریم ۲ تحریم شده اند. کشتی این شرکت اکنون به عنوان دارایی مسدود شده در نظر گرفته می‌شود.

آمریکا چندین بسته تحریم در مورد مجریان این طرح وضع کرده است.

پروژه نورد استریم ۲ یکی از اولویت‌های پوتین محسوب می‌شود چرا که این پروژه به روسیه اجازه می‌دهد گاز را بدون عبور از اوکراین به اروپا صادر کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۸۴۳۶۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
وقتی آمریکا سفیران روس رو اخراج کرده چیزی جز این نمیتونه انتظار داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین