پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت برای این که اعتراضات مردمی در مورد بحران آب در استان‌های دیگر را حل نماید گفته است «می‌توان از ۸ میلیارد مترمکعب آب حاصل از بارندگی در گیلان برای استان‌های دیگر استفاده کرد که متأسفانه این کار انجام نمی‌شود»

شعار سال:به نظر می رسد ایشان روغن ریخته را نذر امام زاده کرده است. شاید در نگاه اول همه فکر کنند خب بله گیلان که همیشه بارانی است و ما چرا نمی توانیم از آب باران آن ها استفاده کنیم. ولی سوال  این است که آب استان گیلان اصلا ذخیره استان ما را با این حجم از کشاورزی می دهد؟  دولت همیشه طرحهایی در  زمینه انتقال آب  ارائه می دهد و انتقال آب دریای کاسپین هم یکی دیگر از این موارد است که فکر می کنند با شیرین سازی آب دریا می توانند به استان های دیگر آب برسانند. سازمان محیط زیست هم تحت فشار قرار گرفته که برای این طرح های ضد محیط زیستی مجوز صادر کند و البته هزینه ها این قدر بالا است که فعلا دست نگه داشته اند.
 
یک نکته جالب این است که هنوز این مسئولین نمی دانند در مورد بحران آب به چه نتیجه ای برسند. یکی مثل وزیر کار و وزیر جهاد کشاورزی سابق می گویند «ما بحران مدیریت آب داریم» نه «بحران آب» یکی هم مثل همین نماینده گیلانی می گویند «ایران همواره به عنوان یک کشور خشک در جهان شناخته شده و همیشه مشکل داشته‌ایم» راه حل جفتشان هم استفاده از آب استان هایی مثل گیلان است. اگر می خواهید کشاورزی گیلان نابود شود و تنها برنج هندی و پاکستانی بخورید بفرمایید این تنها ظرفیت طبیعی ما را نیز ببرید . همان طور که قبلا صنعت گیلان را به استان های دیگر بردید و کسی پاسخ نداد که چرا استان های کویری باید از صنایع آب بر استفاده کنند. زیرا نمایندگانی داشتند که پیگیر این ماجرا بودند. اگر نمایندگان ما کاربلد بودند از این بحران آب برای استان گیلان منفعتی حاصل می کردند. شاید که بتوانند شاهد توسعه صنعتی و کشاورزی استان شوند. ولی حیف که تنها برای عزل و نصب های استانی تاثیرگذار هستند و نتیجه عملکردشان در دوره های مختلف برای این استان «تقریبا هیچ» بوده است. گویی این ها هستند که یا در مورد طرح های جنجالی چون « محدودیت فضای مجازی» و «مقابله با سگ گردانی» رای دهند یا در مورد انتقال آب باران خودمان به استان های دیگر!


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری حکایت گیلان ، تاریخ انتشار:   16آذر 1400، کدخبر: ،www.hekayatgilan.ir،6876

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین