پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: کمیسیون مشترکی بین ستادهای دو کشور ایران و چین تشکیل می‌شود که امروز مسئولان آن مشخص شدند.

شعارسال: سرلشکر «محمدحسین باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه دیدار وزیر دفاع جمهوری خلق چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اولین سفر وزیر دفاع جمهوری خلق چین به ایران بود که به عنوان نقطه عطفی در توسعه نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور چین محسوب می‌شود.

وی افزود: موافقتنامه بسیار خوبی بین وزرای دفاع دو کشور به امضا رسید. ما در این نشست زمینه‌های همکاری‌های نظامی، از جمله مباحث آموزشی، تبادل تجربیات و رزمایش مشترک را مورد بررسی قرار دادیم.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: همچنین به طرف چینی اعلام شد، حاکمیت ملی کشورها برای ما اهمیت حیاتی دارد و لذا جمهوری اسلامی ایران آماده است تا تجربیاتی را که در همکاری مشترک با دولت‌های محترم سوریه و عراق به دست آورده یا تجربیاتی را که در برقراری و توسعه امنیت در مناطق مختلف مرزی جمهوری اسلامی حاصل شده، در اختیار کشور چین قرار دهد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین درمورد نبردهای دریایی و هوایی و تهدیداتی که امکان دارد حاکمیت کشورها را مورد آسیب قرار دهند، جمهوری اسلامی اعلام کرد که آمادگی همکاری مشترک و تبادل تجربه را در این خصوص دارد و طرف چینی با اشاره به زمینه همکاری‌های مشترک اعلام داشت، دو کشور دارای تهدیدات مشترکی از جانب قدرت‌های جهانی و تروریست‌ها هستند و این همکاری می‌تواند به نفع دو ملت باشد.

وی در پایان عنوان کرد: کمیسیون مشترکی بین ستادهای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تشکیل می‌شود که امروز مسئولان آن مشخص شدند و مقرر شد که در اسرع وقت این کمیسیون کار خود را آغاز کند و بدون فوت وقت در جهت تقویت و تحکیم امنیت دو کشور گام برداریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24آبان1395، کدخبر: 1240430: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین