پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: رقم بدهی دولت به تامین اجتماعی در بودجه امسال ۸۹ا هزار میلیارد تومان دیده شده که قرار است از محل بند و تبصره ۲ به ما بپردازند.
شعار سال: یکی از چالش‌های بزرگ تامین اجتماعی نقدنیگی است. رقم بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه امسال ۸۹ا هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. باید دید دولت توان پرداخت این دین خود را دارد یا خیر؟

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با بحران کسری بودجه اظهار کرد: کسری بودجه به صورت ماهانه داریم، اما توانسته‌ایم بدون هیچ مشکلی تعهدات تامین اجتماعی از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان و تعهدات درمانی را انجام دهیم و تا پایان سال نیز مشکل خاصی برای پرداخت‌ها نخواهیم داشت.


وی افزود: سازمان تامین اجتماعی رقم قابل توجهی از دولت طلب دارد. تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی قرار است در قالب سهام به تامین اجتماعی واگذار شود و این کسری بودجه ما تامین شود.

کسری بودجه تامین اجتماعی مرتفع می‌شود

موسوی با بیان اینکه برای رد دیون دولت و بدهی که دولت به تامین اجتماعی دارد تلاش می‌کنیم، گفت: رقم این بدهی در بودجه امسال ۸۹ا هزار میلیارد تومان دیده شده است که قرار است از محل بند و تبصره ۲ به ما بپردازند. با دریافت این مبلغ از دولت، کسری بودجه تامین اجتماعی مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین اجتماعی و اکثر صندوق‌ها مشکلاتی در باب ضریب پشتیبانی دارند که امیدواریم با توسعه اشتغال و افزایش درآمدی که در صندوق ایجاد می‌شود، مشکلات حل شود.

بحران بدهی تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با برنامه‌های تامین اجتماعی در بحران بدهی گفت: صندوق مشکلاتی دارد، اما در برنامه‌ای که در بحث ورودی‌ها و بهره‌وری صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری داریم، می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم. همچنین مدیریت هزینه‌ها از جمله مهمترین موضوعاتی است که در صندوق به لحاظ تحولی دنبال می‌کنیم و به طور حتم آینده امیدوارکننده‌ای در تامین اجتماعی خواهیم داشت.

افزایش سرمایه بی‌نظیر

وی در آخر گفت: افزایش سرمایه‌ای که از باب تجدید ارزیابی دارایی‌ها در تامین اجتماعی رخ داد، در نوع خود در بازار سرمایه بی‌نظیر بود و برای سهامداران منفعت زیادی به دنبال دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدای بورس، تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰، کدخبر:، www.sedayebourse.ir، ۴۴۲۶۸۵
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین