پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
از زمانی که طالبان از اواسط ماه اوت قدرت را به دست گرفتند، این خدمات تنها برای مدت کوتاهی در ماه اکتبر ارائه شد، اما زیاد بودن درخواست‌ها باعث مشکلات فنی شد و طالبان اعلام کردند که مجبور به توقف صدور گذرنامه هستند.

شعار سال:مقامات طالبان در افغانستان روز شنبه (۲۸ قوس/آذر) اعلام کردند که روند صدور و توزیع گذرنامه از سر گرفته می‌شود.
 
عالم‌گل حقانی، رئیس اداره گذرنامه افغانستان به خبرنگاران گفت: «توزیع پاسپورت از فردا در سه منطقه از جمله کابل آغاز می‌شود.»

وی تاکید کرد که افرادی که پیش از این پول واریز کرده‌اند اولویت دارند و باید به حوزه ریاست مراجعه کنند.
 
از زمانی که طالبان از اواسط ماه اوت قدرت را به دست گرفتند، این خدمات تنها برای مدت کوتاهی در ماه اکتبر ارائه شد اما زیاد بودن درخواست‌ها باعث مشکلات فنی شد و طالبان اعلام کردند که مجبور به توقف صدور گذرنامه هستند.
 
عالم‌گل حقانی روز شنبه اطمینان داد که تمام مشکلات فنی برطرف و دستگاه‌های بیومتریک تعمیر شده‌اند.
 
وی گفت که درخواست‌های جدید آنلاین از ۱۰ ژانویه پذیرفته می‌شود.
 
وی از اختصاص یک روز در هفته برای توزیع پاسپورت اعضای طالبان خبر داد و گفت: «پنج‌شنبه‌ها مخصوص توزیع پاسپورت به اعضای طالبان است و افراد دیگر نباید در این روز مراجعه کنند همانطور که افراد طالبان نباید در روزهای دیگر مراجعه داشته باشند.»
 
وی گفت که هم اکنون ظرفیت توزیع روزانه هفت هزار جلد گذرنامه را دارند که سه هزار آن مربوط به ولایات است.
 
به گفته سازمان ملل، افغانستان با یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان روبرو است که پیش‌بینی می‌شود با شروع فصل زمستان بدتر شود. برنامه جهانی غذا سازمان ملل نسبت به «بهمن قحطی» در آینده در این کشور هشدار داد.
 
در همین حال، طالبان اعلام کرد که «امیر خان متقی» وزیر خارجه اش به اسلام آباد سفر می کند تا در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی برای کمک به مردم افغانستان شرکت کند.
 
این در حالی است که شورای عالی مقامت ملی در افغانستان از سازمان همکاری اسلامی خواست حکومت موقت طالبان در افغانستان را به رسمیت نشناسد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری جماران  ، تاریخ انتشار: 27 آذر 1400، کدخبر:1535333 ، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین