پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۶۸۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از ۲۵ میلیون خودروی موجود در کشور، معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه شخص ثالث دارند.
شعار سال: روز سه‌شنبه مراسم رونمایی از سامانه‌های الکترونیک خدمات رسانی صندوق تامین خسارت‌های بدنی با حضور رئیس کل بیمه مرکزی، معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد و دبیر کل سندیکای بیمه‌گران برگزار شد.

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در این مراسم صندوق تامین خسارت‌های بدنی را یار صنعت بیمه و مردم دانست و گفت: این صندوق هم هزینه‌ها و دیه افرادی که دچار حادثه با وسایل نقلیه می‌شوند را پرداخت می‌کند و هم اجازه نمی‌دهد که فرد مقصر در این حادثه برای پرداخت این دیه به زندان برود.

وی با بیان اینکه در کل کشور تقریبا ۲۵ میلیون خودرو داریم، افزود: از این تعداد خودرو معادل ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو بیمه شخص ثالث دارند و باقی خودرو‌ها یا بیمه نیستند یا توقیف شده‌اند. همچنین، معادل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های نیروی انتظامی توقیف هستند.

سلیمانی ادامه داد: چنانچه راننده در حوادث رانندگی بیمه نداشته باشد یا شرکت بیمه ورشکست شود و دلایلی از این دست، صندوق تامین خسارت‌های بدنی به افراد متضرر کمک می‌کند. بیمه شخص ثالث در کشور اجباری است و هشت درصد از سهم بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه به حساب صندوق پرداخت می‌شود.

وی گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد و سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۰۰ فوتی، ۲۷۶ هزار مجروح و ۳۴ هزار معلول دائمی داشتیم. همچنین در سال گذشته ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای مداوای مجروحین تصادفات رانندگی به وزارت بهداشت پرداخت شد که معادل ۱۰ درصد کل حق بیمه شخص ثالث است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متاسفانه بیمه شخص ثالث به جای اینکه به مجروحان برسد صرف بخش‌های دیگر می‌شود، گفت: ٣٠ درصد از این مبلغ خارج از شرکت‌های بیمه است. در بودجه سال آینده برای بودجه صدا و سیما و هلال احمر هم استفاده از بیمه شخص ثالث دیده شده است؛ به طوری که ۵٠٠ میلیارد تومان سهم این بخش‌ها است. این به معنای افزایش حق بیمه و دست در جیب مردم کردن است و از سوی دیگر با گران شدن بیمه، فرار از بیمه افزایش پیدا می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۹۳۰۲۳۹۵۱، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین