پیرو انتشار خبری در خصوص تشکیک آماری و نقد عملکرد غلامرضا سلیمانی، متاسفانه برخلاف انتظار شاهد متنی در سایت بیمه مرکزی با عنوان" در حاشیه شبهه افکنی یک شبه رسانه در خصوص تشکیک در آمارهای بیمه مرکزی " بودیم. متنی که هیچ سنخیتی با ادبیات سازمانی یا حتی انتظار رسانهها از بیمه مرکزی ندارد. عباراتی نظیر شبه رسانه، رسانههای زرد شبهه افکن، تخریب صنعت بیمه با اغراض شخصی و منفعت طلبی، رسانههای مغرض و تراوشات مسموم ذهن و قلم، نقاب برافکندن از چهره بدخواهان ملت و شبهه افکنان حوزه بیمه، اثبات کذب ادعاهای دروغین و مواردی همانند، بخشی از واژگان مورد استفاده در این متن بوده است! مسئله اگر بدین سازوکار جلو رود، مسلما سه اتفاق از جانب رسانهها خواهد افتاد. اول کشاندن بازی به زمین نهادهای نظارتی و بازرسی، دوم استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی و سوم ارتباط گیری سیاسی برای پیگیری خاص موضوع. سوال اینجاست که آیا بهتر نبود که روابط عمومی بیمه مرکزی، کما فی السابق و رویههای گذشته مبتنی بر وفق و مدارا، پاسخگویی و شفاف سازی را پیشه خود میکرد؟ سازمان به حساسیت بیمه مرکزی با بار شیشه، چرا باید سنگ پرتاب کند؟ باز تاکید میکنیم که برایمان سوال و ابهام شدیدی ایجاد شده است.
شعار سال: صدای رسانه ها وقتی شنیده می شود که مبنای علمی و دلایل منطقی به همراه داشته باشد و به همین دلیل پاسخ به رسانه هایی که فاقد چنین ویژگی هایی هستند در شان نهادناظر صنعت بیمه نیست.
هدف رسانه های زرد از شبهه افکنی ها و تخریب صنعت بیمه با اغراض شخصی و منفعت طلبی گره خورده و با هدف تهدید امنیت و اطمینان یک جامعه ساخته و پرداخته می شود و به همین خاطر اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی پس از این به اطلاع رسانی شفاف در خصوص آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت بیمه، اکتفا کرده و از پاسخگویی به رسانه های مغرض و تراوشات مسموم ذهن و قلم آنان پرهیز خواهد کرد.
جوابیه رسمی شرکت معظم بیمه ایران به قدر کفایت از چهره بدخواهان ملت و شبهه افکنان حوزه بیمه، نقاب برانداخته و کذب ادعاهای دروغین آنان را به اثبات رسانده است.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بیمه مرکزی، تاریخ انتشار: 14 دی 1400، کدخبر: 4283،www.centinsur.ir