پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۳۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
فارغ از اسامی مدیران و شرکت‌های محل تغییر، نحوه جابجایی این مدیران ارشد نیز مورد توجه قرار گرفته است. وضعیت به گونه‌ای آشفته است که صنعت بیمه شخصی را انتخاب کرده و حتی انتخاب خود را رسانه‌ای می‌کند، اما نماینده‌های مجلس و افراد خارج از بدنه صنعت بیمه این انتخاب‌ها را بر هم زده و برای صنعت بیمه تصمیم‌گیری و لابی‌گری می‌کنند.

شعار سال:شخم زدن صنعت بیمه با حربه شایعات و ایجاد فضای مبهماین روزها، شاهد جابجایی مدیران ارشد صنعت بیمه هستیم، اما چهره‌ای جدید به این گروه از مدیران ارشد صنعت اضافه نمی‌شود. تقریبا در تمامی مواردی که اخیرا جابجا شده یا شایعاتی پیرامون انها شکل گرفته، شاهد ورود شخص جدیدی به حلقه مدیران ارشد شرکت‌های بیمه نیستیم و مهم تراز همه اینکه همه این جابجایی ها بعد از انتشار شایعات زیادی صورت گرفته و ظاهرا برخی از مدیران بیمه مرکزی، فضای مبهمی را به منظور شخم زدن صنعت بیمه ایجاد کرده‌اند.
 
  این در حالی است که وزارت اقتصاد هنوز برای بیمه مرکزی تصمیم گیری نکرده و تاکنون دود سفیدی از دودکش ساختمان بیمه مرکزی در خیابان آفریقا به بیرون درز نکرده  و این نهاد ناظر توسط مدیران رده دوم بیمه مرکزی اداره می شود، اما این مدیران میانی و گرداندگان فعلی بیمه مرکزی تعجیل دارند تا قبل از تعین و تکلیف رییس کل بیمه مرکزی جابجای ها را به سرانجام برسانند.
 
فارغ از اسامی مدیران و شرکت‌های محل تغییر، نحوه جابجایی این مدیران ارشد نیز مورد توجه قرار گرفته است. وضعیت به گونه‌ای آشفته است که صنعت بیمه شخصی را انتخاب کرده و حتی انتخاب خود را رسانه‌ای می کند، اما نماینده های مجلس و افراد خارج از بدنه صنعت بیمه این انتخاب ها را بر هم زده و برای صنعت بیمه تصمیم‌گیری و لابی‌گری می کنند.این مورد در خصوص شرکت بیمه ما به اوج خود رسید. چرا که بعد از استعفای، بهاری فر از بیمه ما خبرهایی پیرامون شخص دیگری منتشر شد و حتی تا مرحله استعلام نیز پیش رفت اما ناگهان همه چی تغییر کرد. در حقیقت، بانک ملت پیش از این فرد دیگری (دکتر محمدتقی صمدی) را برای مدیرعاملی بیمه ما به بیمه مرکزی معرفی کرده بود. اما با پیشنهاد شمس الدین حسینی، وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، در نهایت کاردگر به عنوان مدیرعامل این شرکت معرفی شد. حال انکه کاردگر در بیمه دانا انجام وظیفه می کرده و این جابجایی معنایی جز لابی گری برای اهداف سهامدار عمده و افراد ذینفع ندارد.
 
در این بین یکی از شرکت های متعلق به سهام عدالت و میلیون ها ایرانی نیز مشمول این تغییرهای هیجانی شده و بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد تصمیم گرفتند که برای سهامداران عدالت تصمیم گیری کنند. رضا جعفری که در گذشته با حکم طیب نیا (وزیر اقتصاد دور اول ریاست جمهوری حسن روحانی) رییس هیات مدیره بیمه دانا بود، این بار در سمت مدیرعاملی به این شرکت رفته است تا دارایی میلیون سهامدار عدالت را هدایت کند، هرچند در مورد عملکرد او در شرکت بیمه سینا ابهاماتی وجود دارد. از او به عنوان حلقه نزدیک به خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی یاد می کنند.
 
این وضعیت سردرگمی صنعت بیمه همچنان در بقیه شرکت ها نیز ادامه دارد. ظاهرا شخم زدن صنعت بیمه توسط مدیران میانی بیمه مرکزی چنان با هیجان در حال انجام است که هر روز شایعه‌ای در مورد شرکت یا مدیرعاملی مطرح می شود. بیمه سینا با مدیرعاملی جدید، بیمه ملت با حواشی زیاد و بیمه تجارت نو با ماندن یا رفتن نورالهی از جمله شرکت هایی هستند که این روزها درگیر خبرها و شایعات زیادی هستند.
 
در نهایت می توان گفت که صنعت بیمه در بدترین شرایط خود در حوزه مدیریتی قرارداشته و ظاهرا تا انتخاب رییس کل جدید بیمه مرکزی باید این شرایط مبهم و ناکارآمد را تحمل کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری بانکداری ایرانی ، تاریخ انتشار: 1 اسفند  1400، کدخبر: ،www.bankdariirani.ir،201717

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین