پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
دولت رئیسی برای کنترل رختخواب مردم بهتر است به جای طرح‌های توطئه محور شرایط اقتصادی مردم را بهبود دهد و ایران را تبدیل به یک شهروند عادی در جهان کند. این نوع نگاه‌ها بیش از آنکه مردم را به سمت این طرح‌ها سوق دهد سبب دوری مردم می‌شود. از تجربه شکست عجیب لیست انگلیسی در مجلس دهم عبرت بگیرید.
شعار سال: باورمان نبود که به این سرعت به گفتمان «توطئه محور» عصر احمدی نژاد باز گردیم که معاون بهداشتی وزارت اعلام کند: «اسناد لو رفته از «MI ۶» (سرویس اطلاعات مخفی انگلستان) نشان می‌دهد که دشمن روی کاهش جمعیت و نابودی کشور حساب کرده است، باید با بصیرت و بینش عمیق در این حوزه اقدام کرد».

هیچکس هم از او سئوال نکرد این اسناد کجاست؟ چگونه لو رفته است؟ کدام دشمن دقیقا به دنبال کاهش جمعیت ایران است؟ آمریکا؟ اسرائیل؟ انگلیس؟ فرانسه؟ ابزار‌های آن‌ها برای اجرای طرح خود در ایران، چه بود؟ چگونه می‌خواستند کاهش جمعیت را در ایران رقم بزنند؟ و موفق شدند؟

دکتر حیدری در جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت و درمان، افزوده است: «اقدامات برای افزایش جمعیت باید با بصیرت همراه شود و همان‌طور که دشمنان طی سال‌ها با برنامه‌ریزی در راستای کاهش جمعیت اقدام کردند، باید با برنامه درست در این مسیر گام برداشت.»

ادعای معاون وزارت بهداشت این است که این ««دشمن» در واقع نه تنها قصد توطئه کاهش جمعیت ایران را داشت، بلکه در آن راستا اقدام کرده و موفق هم بوده است.» معاون وزیر درحالی که چنین ادعایی میکند که کاهش جمعیت طرحی بود که اتفاقا تمام ارکان سیاسی قدرت در آن زمان با آن موافق بودند.

سیدعلیرضا مرندی وزیر بهداشت اسبق وقتی در مصاحبه‌ای که سال ۹۱ انجام داد گفته بود که «طرح کنترل جمعیت هم مورد تایید امام بود و هم آیت الله خامنه ای» او تاکید می‌کند که در سال‌های ۷۱ و ۷۲ زمزمه‌هایی مطرح شده بود که رهبر انقلاب با این موضوع مخالف است. مرندی می‌گوید ماجرا را صراحتا از آیت الله خامنه‌ای سوال کرده است و ایشان «به مضمون فرمودند که این اعتراضات بیخود است و این کار، کار درستی بود و اگر اجرا نمی‌شد مشکلات زیادی برای کشور درست می‌شد» مرندی تاکید کرده بود که «ایشان حتی به من گفتند مگر یادت نیست که من چقدر برای این کار به شما کمک کردم؟!»

رهبری حتی در سال ۹۱ بابت طرح کاهش جمعیت برای اولین بار از تریبون رسمی عذرخواهی کرده و گفتند: «اجرای سیاست کنترل جمعیت در اوائل دهه هفتاد کار صحیحی بود، اما ادامه آن از اواسط دهه هفتاد اشتباه بود و مسئولین کشور و از جمله رهبری در این اشتباه سهیم هستند و باید از خداوند طلب عفو کنند.»

با این وجود آیا هنوز هم این معاون وزیر معتقد است که توطئه دشمن در کار بود؟ تکلیف این مقام مسئول با عذرخواهی رهبری چیست؟ عجیب نیست که هیچ کس هم به این حرف‌ها واکنشی نداشت؟ حرف این مقام مسئول معنایش این است که دشمن نه فقط عرصه نظامی و تقابل، بلکه تا عمق جان شهروندان ایرانی نفوذ بلامنازع داشته و توانسته طرح‌های خود را اجرایی کند.

آیا نهاد‌های امنیتی نمی‌خواهند در تکمیل صحبت‌های این مقام مسئول بیان کنند که جزئیات این طرح موفقیت آمیز دشمن در داخل کشور چه بوده است؟ واقعیت، اما این است که مسئولان وزارت بهداشت و بخش ایدئولوژیک و افراطی اصولگرایان برای آنکه وارد کنترل رختخواب مردم برای افزایش فرزند آوری شوند، تلاش می‌کنند تا با ارائه طرح‌های توطئه محور، خود را دارای حق و صاحب صلاحیت معرفی کنند. آن‌ها هیچ توجیهی ندارند که با توسل به آن بخواهند در مورد خصوصی‌ترین مسائل ملت نظر دهند، بنابراین سعی می‌کنند از سیاست «دشمن محوری» استفاده کنند تا به این ترتیب مردم را تحریک کنند.

دولت رئیسی برای کنترل رختخواب مردم بهتر است به جای طرح‌های توطئه محور شرایط اقتصادی مردم را بهبود دهد و ایران را تبدیل به یک شهروند عادی در جهان کند. این نوع نگاه‌ها بیش از آنکه مردم را به سمت این طرح‌ها سوق دهد سبب دوری مردم می‌شود. از تجربه شکست عجیب لیست انگلیسی در مجلس دهم عبرت بگیرید.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد نو، تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۵۶۵۴، emtedad.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین