پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی سرزمین بواسطه کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت انتقال، ارتقا امنیت، یکپارچه سازی روش‌های حمل و نقل، برقراری مسیر‌های جدید، بهره گیری از زیر ساخت‌های گلوگاهی، سواپ و مواردی همانند، می‌تواند بعنوان منبع درآمد پایداری برای یک کشور مدنظر باشد. در حال حاضر، کشورمان توجه چندانی به این موضوع نداشته و صرفا تاکید روی مسیر هوایی گذر از ایران قرار گرفته است. این در حالی است که کانال سوئز به رکورد بی‌سابقه درآمد ۶.۳ میلیارد دلاری دست یافت.
شعار سال: بر اساس گزارش منتشره از سوی ادارۀ کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲۰۶۹۴ کشتی از این کانال ترانزیت شد که نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

"اسامه ربیع" رئیس اداره کانال سوئز در زمینه ترانزیت کالا از این کانال در سال ۲۰۲۱ گفت: تناژ خالص محصولات ترانزیت شده از این کانال در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۱، ۲ میلیارد تُن بود.


وی گفت: ۱۵۳۲ کشتی برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ از این کانال عبور کردند که حدود ۶۰۰ میلیون دلار درآمد جدید را نصیب این کانال ساخت.

وی در ادامه گفت: تعداد ۹۳۷ کشتی حامل LNG و حدود ۵۱۸۶ فروند کشتی کانتینری از این کانال عبور کردند که در‌آمد آن‌ها برای این کانال بیش از یک میلیارد دلار بود.

وی با اشاره به اینکه ادارۀ کانال قصد دارد هزینه‌های حمل‌و‌نقل برای سال ۲۰۲۲ را ۶ درصد افزایش دهد، گفت: بنا داریم تشویق‌هایی را برای کشتی‌های سبز و دوستدار محیط زیست در نظر بگیریم.

وی در پایان گفت: در سال جدید میلادی طرح توسعۀ بخش جنوب کانال اجرا می‌شود که این کار حدود ۲۰ مایل به وسعت کانال خواهد افزود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مستقل مانا، تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۹۱۸۳۱، www.mana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین