پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
برخی رسانه‌ها با انتشار عکس ورود هیئت طالبان در فرودگاه مهرآباد و استقبال از آن، به نقل از منابع نامعلوم گزارش دادند که دولت ایران سفارت افغانستان در تهران را تحویل طالبان می‌دهد.

شعار سال: سخنگوی وزارت امورخارجه با رد برخی مطالب مطرح شده در خصوص فعالیتهای آینده سفارت افعانستان در تهران، اظهار داشت: فعالیتهای دیپلماتیک سفارت افغانستان در تهران همانند تمامی سفارتخانه‌های خارجی در چارچوب اصول و قواعد تعریف شده در خصوص روابط دیپلماتیک قرار دارد.
 
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه با رد برخی مطالب مطرح شده در خصوص فعالیتهای آینده سفارت افعانستان در تهران، اظهار داشت: فعالیتهای دیپلماتیک سفارت افغانستان در تهران همانند تمامی سفارتخانه‌های خارجی در چارچوب  اصول و قواعد تعریف شده کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در خصوص روابط دیپلماتیک قرار دارد و هیچ گونه تغییر و تحولی خارج از آن ممکن نیست.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری آوا همزمان با ورود مولوی امیرخان متقی، وزیر امورخارجه دولت موقت طالبان به تهران، برخی رسانه‌ها با انتشار عکس ورود هیئت طالبان در فرودگاه مهرآباد و استقبال از آن، به نقل از منابع نامعلوم گزارش دادند که دولت ایران سفارت افغانستان در تهران را تحویل طالبان می دهد.
 
در ادامه این خبر ادعا شده بود که ایران، دولت طالبان را به رسمیت نمی شناسد، اما سفارت افغانستان در تهران را تحویل آنها خواهد داد تا به امورات شهروندان افغانستانی در ایران رسیدگی کنند.
 
در واکنش به بازتاب این شایعه، یک منبع آگاه در سفارت افغانستان در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آوا، این ادعا را کاملا رد کرد و آن را بی اساس خواند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار:  19 دی 1400، کدخبر:  www.asriran.com،821399

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین