پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۷۰۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
رییس گمرک هرات با بیان اینکه روزانه ۳۰۰کامیون وارد گمرک اسلام قلعه می‌شود، گفت: درحال رایزنی با مقامات ایرانی برای شبانه روزی کردن فعالیت گمرک هستیم.

شعار سال: «مهاجر فراهی» رییس گمرک هرات گفت: به دنبال تحولات اخیر طی 4 ماه گذشته تلاش شده تا مبارزه با فساد اداری در گمرک تشدید شده و در این راستا چند کارمند شناسایی و بازداشت شدند.

وی افزود: در گذشته به دلیل فساد هر کامیون 20 روز برای انجام کار اداری معطل می‌شد که این اقدام در حال حاضر به 2 روز کاهش یافته و  در حال حاضر روزانه 300 کامیون وارد افغانستان می‌شود.
 
رییس گمرک هرات با بیان اینکه تلاش می‌شود فعالیت گمرک هرات 24 ساعته شود، گفت: برای شبانه روزی شدن با مسئولان گمرک ایران رایزنی آغاز شده است.
 
یونس قاضی زاده رییس اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاری هرات در این مورد گفت: با حضور طالبان در راس ادارت دولتی به خصوص گمرک هرات پدیده فساد به گونه بی‌سابقه کاهش یافته و امنیت تامین شده است.
 
وی افزود: با اینکه روند کاری در گمرک هرات به حالت عادی خود بازگشته و تمامی اسناد گمرکی و تعرفه‌ها در زمان کمی طی مراحل می‌شوند اما نیاز است تا تمام فعالیت‌های گمرک الکترونیکی شود تا مدیریت و تنظیم خودروهای باربری به درستی انجام شود.
 
حمید الله خادم رییس اتاق معادن و صنایع هرات نیز خاطرنشان کرد: همه ساله در حکومت گذشته بازرگانان و سرمایه گذاران دراین ولایت به دلیل وجود فساد با مشکلات زیادی دست به گریبان بودند که این مشکلات حتی سبب رکود کارخانه‌های  شده بود اما حالا با حضور طالبان در گمرک هرات سرمایه گذاران نسبت به کار و سرمایه گذاری  علاقه ای بیشتر از خود نشان می‌دهند.
 
رانندگان خودروهای ترانزیتی نیز می گویند که پیش از این کارمندان و سربازان دولت گذشته از این افراد اخاذی کرده، اما پس از تحولات اخیر و خروج کارمندان فاسد روند اداری به سرعت انجام شده و چیزی بیشتر از مبلغ تعرفه ها پرداخت نمی شود.
 
هرات در غرب افغانستان دارای دو گمرک اسلام قلعه و تورغندی است که روزانه 400 خودرو وارد افغانستان می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اقتصاد آنلاین  ، تاریخ انتشار:  22 دی 1400، کدخبر: 599047 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین