پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۰۱۶۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳
رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با رفع مشکل معطلی کامیون‌های ایرانی در گمرک اسلام قلعه افغانستان تمامی این خودرو‌ها که بیش از ۱۰ روز در این گمرک معطل مانده بودند وارد خاک ایران شدند.

شعار سال:رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با رفع مشکل معطلی کامیون‌های ایرانی در گمرک اسلام قلعه افغانستان تمامی این خودروها که بیش از ۱۰ روز در این گمرک معطل مانده بودند وارد خاک ایران شدند.
 
حمید محمدی فاز افزود: بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی در گمرک اسلام قلعه افغانستان منتظر ورود به خاک ایران بودند که دیروز (جمعه) ۳۰۳ دستگاه از ناوگان باری ایران به کشور بازگشتند و باقی مانده آنها نیز در نوبت ورود به کشور در زمان معمول و اندک قرار دارند.
 
پیش از این جمعی از رانندگان و مسوولان شرکتهای حمل و نقل از زمین گیر شدن حدود ۴۰۰ دستگاه کامیون در گمرک اسلام قلعه افغانستان در جوار مرز دوغارون تایباد خراسان رضوی خبر داده بودند.
 
معطلی کامیون‌ها در مرز پر تردد، مهم و ۱۰۰ ساله اسلام قلعه - دوغارون بین افغانستان و ایران سابقه طولانی دارد اما با حاکمیت طالبان و محدودیتهای ناشی از کرونا، مشکلات جدیدی گریبان‌گیر رانندگان و کامیونهای ایران در خاک افغانستان شده بود که نتیجه آن موجب معطلی بیش از دو هفته ای صدها دستگاه کامیون ترانزیتی برای ورود به ایران شد.
 
بر اساس اعلام مسوولان محلی در مرز دوغارون، پس از تسلط طالبان بر گمرک اسلام قلعه، فعالیت روزانه این گذرگاه مرزی کاهش یافته و همچنین روز جمعه نیز فعالیت آن تعطیل شد.
 
بر این اساس از چند هفته گذشته رایزنی با طرف افغانستانی در این گذرگاه موجب شد این مرز روزهای جمعه نیز برای بازگشت ناوگان ایرانی باز شود.
 
پایانه مرزی ۳۳ هکتاری دوغارون با افزون بر یک قرن سابقه فعالیت نه تنها در زمره پنج گمرک برتر ایران قرار دارد بلکه فعالترین واحد گمرکی خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل این استان است که نقل و انتقال ترانزیتی انواع کالاها از کشورمان به افغانستان، از طریق آن صورت می‌گیرد.
 
یگان عملیاتی مرزبانی، واحد گذرنامه نیروی انتظامی، واحد گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، تشکیلات مدیریت پایانه، تشکیلات گمرکی، بانک، تاسیسات تخصصی قرنطینه‌های انسانی، دامی و نباتی، نمایندگی بیمه و اداره استاندارد از نهادهای فعال مستقر در پایانه مرزی دوغارن به عنوان فعالترین مرز کشور در رفت و آمد مسافران خارجی هستند.
 
کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر کشورهای جهان به مقصد افغانستان از خلیج فارس، به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود. بیشترین حجم کار واحد گمرک در پایانه مرزی دوغارون مربوط به امور ترانزیت کالا به افغانستان از مبداء بندرعباس است.
 
گذرگاه رسمی دوغارون در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و ۲۵۵ کیلومتری مشهد قرار دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار:  27شهریور1400، کدخبر: ، www.entekhab.ir،638281

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین