پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مواردی که میان روسای جمهور ایران و روسیه در یک جلسه توافق خواهد شد به لحاظ گستره و اهمیت چند برابر توافقاتی است که بین مقامات ایران و اروپا حاصل می‌شود

شعار سال: سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در خصوص سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، به روسیه و ابعاد آن گفت: کشورها روابط راهبردی خود را بیشتر با محیط‌هایی در جغرافیای نزدیک‌تر تنظیم می‌کنند و  همکاری‌ها در این  سطح کم‌هزینه‌تر،  پرفایده‌تر، سریع‌تر و پایاتر خواهد بود تا زمانی که کشورها در قاره‌های متفاوت از هم در ارتباط باشند که دارای هزینه‌های بالاتر و منافع بسیار پائین است. بنابراین اصلا جدای از اختلافات نگرشی ما با غرب، منطق اقتصادی حکم می‌کند ما روابط راهبردی خود را با محیط پیرامونی خود تنظیم کنیم.
 
وی با اشاره به کشورهای منطقه ادامه داد: طبیعتا باید با این کشورها روابط نزدیک با توان راهبردی تنظیم شود؛ قطعا مواردی که میان روسای جمهور ایران و روسیه در یک جلسه توافق خواهد شد به لحاظ گستره و اهمیت چند برابر توافقاتی است که بین مقامات ایران و اروپا حاصل می‌شود.
 
زارعی با اشاره هجمه‌‌ رسانه‌های غربی علیه سفر رئیس‌جمهور به روسیه خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی با بیشتر شدن روابط ایران با کشورهای روسیه، چین، هند، ترکیه و... موج عظیمی از شایعه پراکنی و ابهام افکنی راه می‌اندازند و دقیقا آنهایی که در فضای داخلی ایران از نظر فکری گرایش‌های غرب گرایانه دارند با این موج همراه می‌شوند. همین روزها اگر بخواهیم مقالاتی که در ایران علیه سفر آقای رئیسی به مسکو درج شده را بازنشر دهیم چندین جلد کتاب خواهد شد.
 
وی گفت: اگر روابط اقتصادی ایران و روسیه در سال‌های گذشته قوی نبوده، چه کسی مسئولیت دولت را در ایران برعهده داشته است؟ افرادی که الان به پروپای روسیه در بحث سفر آقای رئیسی پیچیده‌اند، همین‌ها مسئول دولت بودند  و نگاه‌شان این بود که همه مسائل را باید با اروپا حل کرد و سمت روسیه نرفتند و بارها قراردادهای ایران و روسیه یا  قراردادهای ایران و چین را در حوزه آزادگان معلق کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تصریح کرد: اگر درصد متوسطی از نیاز ارزی خود را بتوانیم با توافقات بلند مدت و باثبات با روسیه و چین برآورده و درتوافقات خود گونه‌ای عمل کنیم که کشورهای طرف توافق ما، یعنی روسیه و چین، ضمانت کنند این قراردادها تحت هر شرایطی اجرا شود و تحریم‌های بیرونی روی این روابط اقتصادی سایه نیندازد، دیگر هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند به کشور ما آسیب بزند و دیگر اصلا تحریم ایران توسط غرب مفهوم پیدا نمی‌کند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 30دی 1400، کدخبر: 1288380،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
تو این طور فکر کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین