پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس مدعی شده است که قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، قرارداد نبوده و نوعی تفاهم‌نامه است؛ لذا نیاز به تصویب مجلس ندارد. باید خدمت ایشان عرض نمود که در صورت برداشت تفاهمنامه‌ای این سند، الزام اجرایی آن نیز می‌تواند حذف شده و در صورت وجود الزام اجرایی، مجددا نیازمند تصویب مجلس خواهد بود

شعار سال:عباس‌ گلرو عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم تصویب قراردادهای منعقد شده بین ایران و چین در قوه مقننه، گفت: آنچه که بین ایران چین توافق شده یک چارچوب همکاری مشترک است.

 عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: آنچه که بین ایران چین توافق شده یک چارچوب همکاری مشترک است. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اظهار کرد: در شرایط فعلی که موافقت‌نامه‌ای بین ایران و چین منعقد نشده نیاز نیست تا تفاهم‌نامه‌ها در مجلس بررسی و تصویب شود.
 
عباس‌ گلرو عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم تصویب قراردادهای منعقد شده بین ایران و چین در قوه مقننه، گفت: آنچه که بین ایران چین توافق شده یک چارچوب همکاری مشترک است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون موافقت‌نامه و یا قرارداد لازم الاجرا بین کشورها منعقد نشده است، ادامه داد: این چارچوب‌های همکاری در قالب تفاهم‌نامه به امضا رسیده است که زمینه‌ها و رویکرد همکاری بین ایران و چین در طی 25 سال آینده را مشخص می‌کند.
 
نماینده سمنان در مجلس تصریح کرد:برای لازم الاجرا شدن این تفاهم‌نامه‌ها نیاز است تا در حوزه‌های تخصصی موافقت‌نامه‌های تدوین شود و در یک فرآیند حقوقی در مجالس دو کشور به تصویب برسد.
 
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس اظهار کرد: در شرایط فعلی که موافقت‌نامه‌ای بین ایران و چین منعقد نشده نیاز نیست تا تفاهم‌نامه‌ها در مجلس بررسی و تصویب شود.
 
گلرو با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور و امضاء تفاهم نامه‌های در جهت ارتقاء مبادلات تجاری، عنوان کرد: در سفر روسای جمهورها به کشور دیگر این موضوع مرسوم است و توسعه روابط اقتصادی و تجاری از سوی دولت‌ها انجام می شود که نیازی به تصویب در مجلس ندارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اقتصاد نیوز  ، تاریخ انتشار: 8 بهمن1400، کدخبر: 472208، www.eghtesadnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین