پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
وزیر راه و شهرسازی به مشکلات کمبود زمین در استان‌های شمالی برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که این مشکل را رفع کنیم و برای تحقق آن اقدام جدی و یک کار جهادی صورت بگیرد.
شعار سال: رستم قاسمی غروب جمعه در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه راه و شهرسازی استان گیلان افزود: نیاز‌های مسکن در ثبت نام طرح‌های مسکن خودش را نشان داده است.

وی اظهار داشت: جوانانی داریم که به علت معیشت و مسکن ازدواج نکردند؛ ضمن اینکه ۶ تا هفت میلیون نفر در کشور مسکن ندارند که این آمار خودش را در ثبت نام‌ها نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی به مشکلات کمبود زمین در استان‌های شمالی برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که این مشکل را رفع کنیم و برای تحقق آن اقدام جدی و یک کار جهادی صورت بگیرد.

قاسمی بزرگ‌ترین چالش مسکن سازی را محدودیت زمین اشاره کرد و افزود:باید در در ۲ مرحله چهار میلیون واحد طی چهار سال بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه برای تامین منابع اعتباری پروژه‌های راه و شهرسازی ۲ تبصره را پیگیری می‌کنیم، گفت: باید یک سری از درآمد‌ها را از فروش زمین‌های تحت تملک راه و شهرسازی و همچنین زمین‌های با کاربری‌های تجاری و خاص که به استان کمک می‌کند، استفاده و درآمد‌های استان را باید برای استان هزینه کنیم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بزرگ بودن مجموعه راه و شهرسازی، بخش حمل و نقل را به دلیل زیر ساخت‌ها دارای مشکلاتی جدی خواند و گفت: در بخش هوایی و ریلی به دلیل وصل نبودن کریدور‌های اصلی کشور و ناوگان بسیار قدیمی و فرسوده در بخش حمل و نقل مشکلات جدی داریم.

راه آهن رشت -کاسپین، چهارخطه کردن محور انزلی=رضوانشهر، کنارگذر انزلی، و پروژه‌های بنادر و دریانوردی از جمله بازدید‌های وزیر راه و شهر سازی بود که امروز در سفر رییس جمهوری به گیلان هم آه شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: www.irna.ir، ۸۴۶۲۹۷۴۴
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین