پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۷۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
زمانی که آگهی فروش ایران مال به ارزش ۸۵ هزار میلیارد تومان در دسترس قرار گرفت با یک حساب سرانگشتی مشخص گردید که بسیاری از چهره‌های معروف دنیا اگر کل ثروتشان را بدهند نمی‌توانند ایران مال را خریداری کنند.
شعار سال: یکی از پنج مال بزرگ دنیا که با تسهیلات نجومی فراقانونی در تهران بنا شد این روز‌ها از شرایط خوبی برخوردار نیست. پروژه‌ای که برای ساخت آن هزاران میلیارد هزینه شد و زمانی که آگهی فروش آن به ارزش ۸۵ هزار میلیارد تومان در دسترس قرار گرفت با یک حساب سرانگشتی مشخص گردید که بسیاری از چهره‌های معروف دنیا اگر کل ثروتشان را بدهند نمی‌توانند ایران مال را خریداری کنند. چهره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، برنی سندرز و دونالد ترامپ که ارزش ثروتشان کمتر از برآورد قیمتی این مجتمع خرید در تهران بود. زیان انباشته ایران مال حالا یک ابهام پر رنگ را ایجاد می‌کند.

اما نتیجه آن همه هزینه در غرب تهران چه بود؟

بررسی‌ها نشان میدهد که ایران مال در پایان سال ۹۹ نه تنها سودده نبوده بلکه حالا زیان انباشته لاکچری‌ترین مال خاورمیانه به ۱۰ هزار میلیارد ریال رسیده این در حالیست که اگر هزینه ساخت این پروژه که در پایان سال ۹۸، بیست هزار میلیارد تومان بود را در نظر بگیریم خواهیم دید که این پروژه بزرگ در شرایطی با تبلیغات فراگیر افتتاح شد که تاکنون اگر این مقدار در هر زمینه دیگری هزینه می‌شد زیان ۱۰ هزار میلیارد ریالی ثمره آن نبود.

مساحت ایران مال چیزی در حدود ۱ میلیون و ۷۱۰ هزار متر مربع است که در شرایط تهیه سخت مسکن می‌توانست برای ساخت واحد‌های مسکونی مصرف شود، ولی این پروژه پرحاشیه ایران مالی شد که این روز‌ها بیش از هر زمان دیگر باید نگران آن بود.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رصد روز، تاریخ انتشار: بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:...... ، www.rasaderooz.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین