پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه منطق امروز ما قوی شدن و قدرت افزودن است، گفت: ایران در ۴۳ سال گذشته در مقابل فشار حداکثری آمریکا و متحدان او که همان مرتجعان عرب و اروپایی هستند اینچنین با عظمت ایستاده است.

شعار سال: وی با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اگر کوتاه می‌آمدیم و جوانان سینه سپر نمی‌کردند و مادران و پدرانشان صبر نمی‌کردند و همسرانشان نجابت به خرج نمی‌دادند آنگاه این سرزمین سرنوشت سرزمین‌های دیگری را که امروز می‌بینید پیدا می‌کرد.
 
سردار سلامی افزود: پیشانی جبهه یک روز در کارون و کرخه بود اما امروز در شرق مدیترانه، دشمنان ما می‌توانند تکلم فارسی زبانان، پاکستانی زبانان، عراقی زبانان، افغانی‌ها و یمنی‌ها را آنجا بشوند، اسراییلی‌ها می‌شنوند و می‌دانند که زبان این قدرت تا کجا پیش رفته است.
 
وی با بیان اینکه امروز دشمنان در حال عقب نشینی هستند گفت: آنها همه ابزارها را به کارگرفتند و شاهکار ولایت و هنر امامت این بود که در ۴۳ سال انرژی دشمن را تخلیه و آنها را وادار کرد که عقب بنشینند تا واقعیت قدرت این نظام بزرگ را بپذیرند.
 
وی تصریح کرد: شکست دادن سیاست امپراطوری به نام آمریکا که در کارنامه خود فروپاشی نظام های متعددی را دارد، کار آسانی نیست.
 
فرمانده کل سپاه افزود: تحریم اقتصادی یک طراحی قدرتمند جهانی بود که به جرات می‌توان گفت هیچ کشوری حتی خود آمریکا قادر نیست در مقابل این تحریم همه جانبه دوام بیاورد اما هم تدابیر و حکمت ها از آن نقطه مرکزی تدبیر نظام یعنی امام ما صادر می‌شد و تمام صبر و مجاهدت این ملت درعرصه‌های اقتصادی بتدریج آثار خطرناک این توطئه جهانی را خنثی کرد.
 
وی با اشاره به اینکه امروز ما از مخاطرات تحریم عبور کردیم و اثرات آن را بسیار کاهش دادیم افزود: هنوز برخی مشکلات و سختی ها پابرجاست ولی از فرازها و گردنه‌های سخت آن عبور کردیم و این یک واقعیت است بطوریکه مقامات آمریکایی اعتراف کردند که در سیاست فشار حداکثری بر ایران مفتضحانه شکست خوردند.
 
وی یادآور شد: شکست دادن سیاست جهانی توسط یک ملت در یک تحریم وسیع چیزی جز اراده الهی و نصرت های خداوند نیست زمانی که یک ملت در حمایت از یک پیشوای مومن و فقیه که امر ولایت امت را در دست دارد می‌ایستد خدا هم به او نصرت می‌بخشد.
 
سردار سلامی تصریح کرد: نظام در هر عرصه‌ای در یک دستش شمشیر و در دست دیگرش ساختن است و این مهم در تمام عرصه‌ها از جمله علم، فناوری، اقتصادی، سازندگی و دیگر بخش ها نمود دارد.
 
وی با بیان اینکه دشمن بدنبال فلج کردن ایرانی‌ها و ایستادن آنها در مقابل نظام بود گفت:  با گذشت زمان آنها متوجه شدند که حتی با بکارگیری تمام ابزارهای تهاجمی راه به جایی نخواهند برد.
 
فرمانده کل سپاه افزود: امروز مردم آگاهانه به صحنه آمدند و  نظام منسجم و مستقر است و جوانان کشور می‌توانند از هر نقطه‌ای از این سرزمین هزاران کیلومتر آن طرف‌تر یک سفینه در حال حرکت روی دریا را به دقت مورد اصابت قرار دهند و گردان های بسیجی ما آنقدر زیاد هستند که انتهای صف آنها دیده نمی‌شود و کشور در حال ساخته شدن و چرخ های سازندگی در حال حرکت است.
 
وی با بیان اینکه دنیای امروز منطق قدرت را می‌فهمد گفت: اگر ما قدرتمند نبودیم آنها هجوم می‌آوردند ولی امروز متوقف شدند وقتی دشمن از قدرت شما سخن می‌گوید یک حقیقت است چون او به قدرت ما اعتراف می کند.
 
وی با اشاره به اینکه کار دشمن عملیات روانی است گفت: همانگونه که در یک عملیات روانی گسترده نظام طاغوت که مظهر استبداد، بردگی و برده داری مدرن بود متلاشی شد آنها فکر می کردند می‌توانند بر قلب و ذهن مردم ما مسلط شوند ولی مردم آنها را می شناسند و آگاه هستند.
 
وی به جوانان توصیه کرد که مراقب باشند زیرا دشمن فقط جغرافیا را اشغال نمی کند امروز هدف اصلی او تسخیر قلب ها و عبور در میان ایمان ها و جایگزین تیرگی جهل بر نورانی و تلالو خورشید آگاهی و الهام انقلابی است.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون قرارگاه سازندگی سپاه نزدیک به ۴۰۰ طرح عظیم ملی را در اختیار دارد و هیچ پروژه‌ای تعطیل نیست و چرخ ها در حال گردش است.
 
وی با اشاره به جایگاه شهر گلپایگان گفت: این شهر عالمان بزرگ و فقهای عالی مقام است که همانند ستاره هدایتگر هستند.
 
وی با تسلیت ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: این عالم ربانی و فقیه وارسته و این شخصیت انقلابی از یاران دیرین امام و رهبر معظم انقلاب بودند.
 
گلپایان در فاصله ۱۵۶ کیلومتری شمال غربی اصفهان قرار دارد،
 
چهارمین کنگره بزرگداشت ۳۷۳ شهید شهرستان گلپایکان و شصتمین سالگرد مجتهد بی‌نشان "آیت‌الله صدوق گلپایگانی" اسلامی در محل مصلای گلپایگان برگزار و از سایت دایره‌المعارف جامع شهدای این شهرستان با عنوان "راهنمای شهدای گلپایگان" رونمایی شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 15بهمن1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84638085

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین