پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
بعد از دوربین‌های کنترل سرعت، نوبت به دوربین‌های کنترل آلودگی صوتی رسیده است. آغاز کار هم را در فرانسه شاهد هستیم. خودرو‌ها و موتور‌هایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، توسط رادار شناسایی شده و دوربین اقدام به تصویر برداری نموده و در نهایت قبض جریمه صادر می‌شود

شعار سال: آلودگی صوتی هر موتور سیکلت افسارگسیخته هنگام شب، اعصاب حداقل ۱۰ هزار نفر را مانند شکستن یک لیوان خرد می‌کند و خواب را از چشمانشان می‌رباید.
 
این بخشی از یک مطالعه توسط شورای ملی صدا در فرانسه است که هزینه سالانه آلودگی صوتی در این کشور را ۱۵۶ میلیارد یورو برآورد کرده است؛ چیزی حدود یک دهم تولید ناخالص داخلی فرانسه.

تعداد بازدید : 7


 پاریس پایتخت فرانسه آلوده‌ترین شهر اروپایی در تولید سروصدا‌های ناهنجار بشمار می‌رود. ساکنان این کلان شهر از صدا‌های گوش خراش به ویژه موتور سیکلت‌ها و خودرو‌های سبک و سنگین در عذاب هستند و ماهانه هزاران شکایت را به مراکز پلیس و شهرداری‌ها ارائه می‌کنند.
 
برای مقابله با این معضل سلامتی (آلودگی صوتی) که سازمان جهانی بهداشت آن را "قاتل خاموش" نامیده است؛ فرانسه قصد دارد برای نخستین بار در جهان، رادار‌های ضد سروصدا‌های ناهنجار را نصب و راه اندازی کند.
 
بر اساس گزارش منابع پلیس؛ روزانه فقط بیش از ۵۰۰ دستگاه موتور سیلکت با صدا‌های ناهنجار در نقاط مسکونی فرانسه تردد می‌کنند؛ این وضعیت حتی در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های شهری؛ درد بیماران را دو چندان کرده است.
 
طبق نظرسنجی صورت گرفته ۸۷ درصد شهروندان فرانسه با نصب رادار‌های ضدآلودگی صوتی موافق هستند.
رادار‌های ضد سروصدا برای اولین بار در ۷ منطقه فرانسه از جمله پاریس در شمال، نیس در جنوب شرقی، تولوز در جنوب غربی و چهار نقطه دیگر این کشور به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.
 
در مرحله نخست صاحبان وسایل نقلیه دارای آلودگی صوتی پس از توقیف خودرو یا موتور سیلکت؛ ۱۳۵ یورو نیز جریمه می‌شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  صدا و سیما، تاریخ انتشار: 16بهمن1400، کدخبر: 3353503، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین