پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۳
یک گروه از محققان سوئدی موفق شدند راه‌حل نهایی مشکل سروصدای همسایه یا زندگی طاقت‌فرسا در کنار هیاهوی بزرگراه‌ها را پیدا کنند. یک گروه از محققان سوئدی موفق شدند راه‌حل نهایی مشکل سروصدای همسایه یا زندگی طاقت‌فرسا در کنار هیاهوی بزرگراه‌ها را پیدا کنند.
شعارسال: محققانی از دانشکده‌های مختلف دانشگاه مالموی سوئد به فناوری جدیدی دست پیدا کردند که می‌تواند شنیدن صدای حوادث، ترافیک، داد و فریاد همسایه‌ها و... را به طور قابل توجهی حذف کند.

به نوشته رسانه‌های عربی، این اختراع از یک پیچ تشکیل شده است که داخل دیوار ساختمان‌ها قرار داده می‌شود و می‌تواند میزان صدا‌های اضافی و آزاردهنده محیط را تا نصف کاهش دهد.

حذف آلودگی‌های صوتی

مواد تشکیل‌دهنده این پیچ قادر به جذب ارتعاشات موج‌های صوتی هستند و با این کار به کمتر شدن هیاهو و سروصدای محیط کمک شایانی می‌کنند.

هاکان ویرنسون محقق ارشد این پروژه می‌گوید: پیچ مذکور را می‌توان به طور مستقیم در گچ دیوار ساختمان‌ها جا داد که با قرار گرفتن آن در یک نقطه حدود یک متر مربع از محیط خود را پالایش می‌کند و در عین حال می‌توان با استفاده از این فناوری از میزان ضخامت دیوار‌ها هم کاست.

به گفته این محقق، پیچ به شکلی ساخته شده است که به شکل دینامیکی باعث تضعیف موج‌های صوتی می‌شود.
 
گفتنی است آلودگی صوتی ناشی از سروصدای همسایه‌ها یا عبورومرور داخل و خارج ساختمان‌ها یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زندگی امروزی محسوب می‌شود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار ۲۹ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۰۵۵۶۸، etemadonline.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین