پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
فرماندار سروآباد گفت: از مجموع 281 کیلومتر راه روستایی در شهرستان سروآباد تنها 27 درصد آن آسفالت است که نسبت به میانگین استانی و کشوری بسیار پایین بوده و از این لحاظ بدترین راه های روستایی استان را دارد.
شعارسال: علی مفاخری شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در سروآباد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات محمد صادق وجدی مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان کردستان انتصاب شهرام ملکی به عنوان مدیر کل جدید راه و شهرسازی استان کردستان را تبریک گفت.

وی گفت: راه و شهرسازی یکی از سازمان های مهم و تاثیرگذار در استان است که 30 درصد بودجه کل استان به این سازمان اختصاص می یابد که نشان دهنده گستردگی فعالیت این سازمان است.

وی به امار راه های شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: در شهرستان سروآباد 356 کیلومتر راه فرعی، اصلی و روستایی وجود دارد که از این میزان 75 کیلومتر آن شهری است که مربوط به مسیر سروآباد به اورامان و سروآباد به مریوان است.

او اضافه کرد: 281 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که تنها 27 درصد آن آسفالت است و 73 درصد آن خاکی است که از این لحاظ بدترین وضعیت را در استان کردستان داریم.

فرماندار سروآباد تصریح کرد: میانگین آسفالت راه های روستایی در شهرستان سروآباد از میانگین استانی و کشوری پایین تر است و با توجه به اینکه بیشترین جمعیت شهرستان یعنی 87 درصد آن در روستاها ساکن هستند، می طلبد که مسوولین راه و شهرسازی توجه بیشتری به راه های روستایی سروآباد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سروآباد دو نقطه شهری و 73 روستا وجود دارد که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل مشکلات که بحث راه یکی از این مشکلات است، جمعیت روستاهای این شهرستان روبه کاهش بوده است.

مفاخری به روستای دیوزناو اشاره کرد و گفت: بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی خاورمیانه در روستای دیوزناو از توابع بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد که متاسفانه راه ارتباطی این روستا در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

او ادامه داد: در این مجتمع سالانه بیش از 400 تن ماهی تولید می شود که تنها 10 درصد آن در استان مصرف می شود و بقیه به شهرهای قم، مشهد، تهران و سایر شهرهای دیگر کشور صادر می شود ولی متاسفانه به دلیل وضعیت بد راه این روستا محصول آن به زیر قیمت به فروش می رسد.

به گفته وی در مسیر ارتباطی روستای دیوزناو 5 روستای دیگر قرار دارد که 13 کیلومتر آن راه ارتباطی آن خاکی و شرایط بسیار بدی دارد.

فرماندار سروآباد به راه ارتباطی کامیاران اشاره کرد و گفت: متاسفانه برای مسیر کامیاران به سروآباد که 13 کیلومتر آن باقی مانده است، در کمیته برنامه ریزی شهرستان نتوانستیم اعتباری لحاظ کنیم و از محل اعتبارات ماده 180 به لطف استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 85 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه از محل اعتبارات ماده 180 در سال گذشته یک ریال برای شهرستان و حتی برای استان تخصیصی نداشتیم و همین امر موجب شد که پروژه راه ارتباطی کامیاران به سروآباد متوقف شود.

مفاخری افزود: خوشبختانه استاندار کردستان نیز نسبت به شهرستان سروآباد توجه ویژه ای دارند و تلاش دارند که مشکلات مهم این شهرستان را برطرف کنند.

وی گفت: مشکلات راه های روستایی شهرستان سروآباد با اعتبارات استانی برطرف نمی شود و در این راستا نیازمند اعتبارات ملی هستیم و اگر بخواهیم از محل اعتبارات شهرستانی برای این راه ها هزینه کنیم، دهها سال زمان می برد.

او افزود: همه مسئولین استانی و شهرستان و به ویژه نمایندگان مجلس باید برای وضعیت بد راه های روستایی در شهرستان سروآباد تلاش کنند و در این راستا در جلسه شورای اداری که هفته آینده برگزار می شود، از نماینده مریوان و سرواباد در مجلس شورای اسلامی نیز دعوت خواهد شد در این جلسه حضور داشته باشد.

وی به راه روستایی بیساران اشاره کرد و گفت: روستای بیساران از توابع بخش مرکزی این شهرستان که بیشترین جمعیت را در شهرستان دارد و از روستاهای پرجمعیت غرب کشور نیز به شمار می رود، 8 کیلومتر آن خاکی است و هنوز آسفالت نشده است.

وی از دیگر مشکلات مهم شهرستان سروآباد را پروژه سایت اداری عنوان کرد و گفت: پروژه سایت اداری این شهرستان به دلیل کمبود اعتبار به صورت ناتمام باقی مانده است که اگر به آن رسیدگی نشود، همین مقدار کار انجام شده در آن نیز از بین خواهد رفت.

به گفته وی پروژه سایت اداری این شهرستان با اعتبارات شهرستانی تکمیل نمی شود و نیازمند اعتباری در حدود 70 میلیارد ریال است.

فرماندار سروآباد از دیگر مشکلات مهم این شهرستان را گردنه ژالانه و تته عنوان کرد و افزود: گردنه ژالانه که مسیر

ارتباطی شهر اورامان و 10 روستای این منطقه است هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش برف و باران با مشکل رفت و آمد روبرو است.

مفاخری گفت: گردنه تته که مسیر ارتباطی سرواباد به شهرستان پاوه استان کرمانشاه است هر ساله بیش از 4 ماه به دلیل بارش شدید برف بسته است.

وی گفت: متاسفانه تجهیزات و امکانات اداره راه و شهرسازی سروآباد جوابگوی مشکلات راه های این شهرستان نیست و نیازمند تقویت و تجهیز آن هستیم.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر رسیدگی به راه های روستایی شهرستان سروآباد، گفت: مردم شهرستان

سروآباد مردمانی قانع، مهمان نواز و مرزدارنی غیور هستند که در طول جنگ تحمیلی وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان داده اند و شایسته خدمتگزاری مسئولان هستند.

سروآباد در 90 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تین نیوز، تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 خرداد 1395، کدخبر: 91651، www.tinn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین