پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتشار فایل صوتی دو نفر از شخصیت‌های نظامی گفت: اینجا موضوع، موضوع شخص نیست. قطعا حیثیت دستگاه‌های نظام اهمیت‌شان بالاتر از حیثیت اشخاص است و مدعی‌العموم باید به این قضیه وارد شود و برای این فایل صوتی پاسخ قانع‌کننده به افکار عمومی بدهد.

جواد امام  در خصوص فایل منتشر شده میان دو نفر از شخصیت‌های نظامی و نام بردن از برخی از مسئولان در این گفت‌وگو اظهار داشت: درباره این اتفاقی که افتاده است از قبل هم صحبت‌هایی درباره پرونده فسادی که در شهرداری بوده است، مطرح می‌شد که مسئولش معاون آقای قالیباف، عیسی شریفی بوده و این چیزی نیست که پنهان مانده باشد اما ابعاد موضوع هیچ زمانی باز نشد و ارتباط آقای شریفی و این پرونده با آقای قالیباف جزء مواردی بود که باید شفاف‌سازی می‌شد و این هم بر عهده دستگاه قضایی است.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب یادآور شد: این پرونده در شورای پنجم مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت و علیرغم تحقیق و تفحصی که در شورا مطرح و گزارشش تهیه و در صحن علنی شورا هم قرائت شد، عملاً دستگاه قضایی هیچ واکنش رسمی نسبت به این قضیه نشان نداد. معتقدم امروز این خواسته افکار عمومی است که دادستان کل کشور و همچنین مدعی‌العموم باید در خصوص این فایل صوتی و صحت و سقمش، ابعادش، متهمانش و صحبت‌های وارد شده ورود پیدا کنند و نگذارند این اتهام نسبت به افراد باقی بماند؛ چراکه اینجا موضوع، موضوع شخص نیست. قطعا حیثیت دستگاه‌های نظام اهمیت‌شان بالاتر از حیثیت اشخاص است و مدعی‌العموم باید به این قضیه وارد شود و برای این فایل صوتی پاسخ قانع‌کننده به افکار عمومی بدهد.
 
وی درباره اینکه برخی مدعی ‌اند انتشار این فایل در واقع به نوعی حذف افراد در یک جریان داخلی است و عده‌ای می‌خواهند نوک پیکان‌ها به سمت قالیباف یا دیگر اشخاص همچون سعید محمد برود، گفت: اگر ابهامات برطرف نشود و پاسخ درستی به این خواسته‌ و علامت سوال‌هایی که در افکار عمومی ایجاد شده داده نشود و مشخص نشود واقعا یک جریان سالم پیگیر برخورد با فساد است یا خیر؟ این شائبه ایجاد می‌شود که گویا همه آلوده هستند و هرچند صباحی یک عده‌ای دست دیگری را رو می‌کنند که این مسئله باید روشن می‌شود.
 
امام درباره اینکه رئیس‌جمهور روز گذشته در سالگرد پیروزی انقلاب عنوان کردند دولت در مبارزه با فساد شوخی ندارد و همچنین رئیس قوه قضاییه هم بارها مبارزه با فساد را مطرح کرده‌اند، آیا پرونده این فایل صوتی می‌تواند امتحانی برای دولت و قوه قضائیه باشد، گفت: این موضوع، موضوع جدیدی نیست. ما در گذشته هم شاهد این بحث بوده‌ایم. در دوره آقای رئیسی در قوه قضائیه این مساله مطرح بود اما هیچ عکس‌العمل مشخصی در این قوه برای پاسخ به افکار عمومی نسبت به این فساد ندیدیم. امروز صحبت‌هایی از آقای اژه‌ای می‌شنویم که امیدوارکننده است انشاالله در عمل شاهد باشیم که این اتفاق بیفتد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار: 23بهمن1400، کدخبر: 1195620، www.ilna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین