پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
وزیر کشور مناسبات ایران و پاکستان در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی را رضایت‌بخش دانست و با اشاره به ظرفیت‌های متقابل، گفت: توسعه روابط اقتصادی دو کشور همسایه اجتناب ناپذیر است.

شعار سال:«احمد وحیدی» روز دوشنبه پس از دیدار با فرمانده ارتش پاکستان و پیش از آغاز نشست رسمی با همتای پاکستانی خود در اسلام‌آباد،گفت: ایران و پاکستان از روابط عمیق و گسترده ای برخوردار هستند و دیدارهای مختلفی میان مقام های دو کشور همسایه به طور مستمر انجام می‌شود.
 
وزیر کشور افزود: در این سفر که به دعوت وزیر کشور پاکستان صورت گرفته است، با فرمانده ارتش پاکستان دیدار صورت‌ گرفت و در مراحل بعدی نیز نشست با همتای پاکستانی و نخست وزیر این کشور در دستور کار قرار دارد.
 
وحیدی با اشاره به روابط حسنه دو کشور در بخش‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی متقابل تاکید کرد و گفت: تهران و اسلام‌آباد از ظرفیت‌های لازم برای تحکیم مناسبات اقتصادی برخوردارند و آماده استفاده از آن در راستای تامین منافع متقابل هستند.
 
وی اظهار داشت: ایران و  پاکستان در کنار تعامل و همکاری های نزدیک دوجانبه، رایزنی‌های مستمر و سازنده‌ای در بحث منطقه و تحولات پیرامون آن دارند.
 
وزیر ‌کشور جمهوری اسلامی ایران در ادامه گسترش روابط اقتصادی با پاکستان از طریق گذرگاه‌های جدید مرزی و همچنین احداث و عملیاتی شدن بازارچه‌های مرزی را مورد تاکید قرار داد.
 
وی تصریح کرد: پایانه‌های مرزی، حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و بازارچه‌ها فرصت خوبی برای کمک به توسعه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی است همچنان که تجارت از مقصد پاکستان به ایران و سپس ترکیه نیز کلید خورد، قادر به اتصال آن به اروپا نیز خواهد بود.
 
وزیر کشور استفاده از ظرفیت ریلی میان ایران و پاکستان را موجب گسترش روابط به صورت راهبردی دانست و ادامه افزود: پاکستان می‌تواند از مسیر خطوط ریلی ایران به ترکیه و اروپا دسترسی داشته باشد که این موضوع باعث توسعه همکاری‌های راهبردی و حمل و نقلی خواهد شد.
 
گفتنی است نشست هیات‌های ایران و پاکستان به ریاست احمد وحیدی و شیخ رشید احمد وزیران کشور در هتل بین المللی سرینا برگزار شد.
 
وزیر کشور قرار است در طول اقامت در اسلام‌آباد با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز دیدار کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  الف، تاریخ انتشار: 25  بهمن1400، کدخبر: ،www.alef.ir،4001125057

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین