پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور برخی خبر‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها درباره تخریب بیش از ۲۰۰ خانه تاریخی در شیراز و ساخت مجتمع‌های تجاری به جای آن را رد کرد.
شعار سال: مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور درباره طرح اتصال دو حرم شاهچراغ (ع) و سید علاء‌الدین حسین (ع) در بافت تاریخی‌فرهنگی شیراز، اظهار کرد: این طرح در خرداد امسال از سوی وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان سامان‌دهی و اتصال این دو حرم به مشاور واگذار شد.

وی گفت: طرح مزبور هم‌چنان در مراحل کارشناسی و طی این مدت بررسی‌های مختلفی انجام و در هر یک از این بررسی‌ها چندین گزینه پیشنهاد شده است که هر یک چگونگی اتصال این دو حرم را مشخص می‌کند.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور افزود: آنچه از این طرح بر می‌آید و البته هنوز مراحل نهایی را طی نکرده است، بیشتر بحث مرمت، بازسازی و جداره‌سازی و حتی فضا‌هایی که در گذشته تخریب شده همچنین سامان‌دهی مسیر به شکلی است که رفت و آمد بین این دو مسیر تسهیل شود. در ضمن محدودیت ارتفاعی همچون کل بافت تاریخی شیراز در این محور هم وجود دارد، اما این به معنای ساخت مجتمع تجاری در این مسیر نیست.

امیری با بیان اینکه این طرح هنوز در مراحل اولیه و کارشناسی قرار دارد و مراحل تصویب استانی را هم طی نکرده است، ادامه داد: این طرح بعد از تصویب استانی به وزارت راه و شهرسازی خواهد رسید و باید منتظر بمانیم که مشاور نظر نهایی را بدهد. وزارت میراث‌فرهنگی نیز بر اساس کارشناسی‌های انجام شده در گذشته و حال، نظر خود را اعلام خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از فارس، تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: farsnews.ir/۱۴۰۰۱۱۲۸۰۰۰۶۹۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین