پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
رییس انجمن بلورشناسی و کانی شناسی ایران گفت: تقویت مجموعه گوهرشناسی و برگزاری کارگاه‌ها می‌توان شغل آینده جوانان را تقویت و تراش این سنگ‌ها افزایش ارزش افزوده را بدنبال دارد.

شعار سال:امیر حسین کوهساری ، در دومین همایش ملی گوهرشناسی و بلورشناسی ایران تصریح کرد: با توجه به اهمیت شاخه گوهرشناسی و توجه خاص به این حوزه برگزاری هرساله این همایش در برنامه‌های این انجمن گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه گوهرشناسی اشتغال‌زایی را در سطح کشور به همراه خواهد داشت، افزود: کارگاه‌های متعددی در خصوص تراش سنگ‌های قیمتی و با عرضه کردن از خام به نمونه‌های شفاف و زیبا از کوشش‌هایی است که در حال بررسی و تحت اقدام است.

رییس انجمن بلورشناسی و کانی شناسی ایران اظهارکرد: این انجمن آمادگی دارد تا در هر گوشه‌ای از ایران کارگاه‌هایی برای تراش سنگ‌های قیمتی در صورت درخواست راه‌اندازی کند.

کوهساری با اشاره اینکه بورس گوهر در دنیا تنها محصور به چند کشور است، تاکیدکرد: با کار و تراش بر روی سنگ‌ها خام چند برابر ارزش افزوده به این سنگ‌ها اضافه می‌شود.

وی اظهارکرد: ایران منبع غنی از ذخایر عظیم سنگ‌های قیمتی است که به صورت خام صادر و با ارزش افزوده چند برابری دوباره به ایران برگشت داده می‌شود.

رییس انجمن بلورشناسی و کانی شناسی ایران افزود: تقویت مجموعه گوهرشناسی و برگزاری کارگاه‌های می‌توان شغل آینده جوانان را تقویت و با تراش این سنگ‌ها افزایش ارزش افزوده را بدنبال دارد.

کوهساری اظهارکرد: آمادگی هرگونه مشارکت در زمینه توسعه اشتغال‌زایی چه به شکل کارگاه یا مشارکت در بحث سرمایه‌گذاری هستیم تا در توسعه اشتغال‌زایی و ارزش افزوده سنگ‌های قیمتی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت هرگونه همکاری با انجمن و سرمایه گذاران دارد، خاطر نشان کرد: در نظر داریم با وزارت صنعت و معدن و تجارت تفاهم نامه‌ای خواهیم داشت تا در توسعه این امر با صدور گواهینامه‌هایی در این حوزه در توسعه این امر تلاش کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت ایسنا، تاریخ انتشار 28 آبان 1394، کد خبر 948-11014-5 www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین