پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کشور‌های مختلفی برای تامین منافع خود از الگو‌های بازی متنوعی استفاده می‌کنند. مثلا بازی فرانسوی تابع الگوی پلیس خوب - پلیس بد است. الگوی بازی انگلیسی بازی با دو کارت درون سرزمینی حریف یعنی اقلیت خودفروش و اکثریت جاهل و مستعمره سازی است. بازی آمریکایی، نشان دادن در باغ سبز دموکراسی و غیر خواهی وسیله‌ای و استثمار سیاسی با ابزار‌های اقتصادی و فناورانه محور است. بازی آلمانی متمرکز روی نفوذ تدریجی با فناوری‌های بسیار بزرگ و بسیار کوچک قرار دارد. بازی چینی، قاعده آره-آره- نه را دنباله گیری می‌کند. بازی رژیم صیهونیستی مبتنی بر الگوی ضربه ناگهانی بچه لوس و قائم باشک است. بازی روسی نیز نوعی بازی دو سر برد طلبی است. روس‌ها در حین بازی با طرف مقابل، در ابتدا روی مسئله اصلی متمرکز نمی‌شوند و بهای چند برابری را در حاشیه مذاکره برای مسئله اصلی از طرف مقابل می‌گیرند. سپس معامله اول به پایان می‌رسد. کلیه داشته‌های معامله اول، با تاخیر زمانی کمی، با رقیب یا دشمن طرف معامله اول، برای آغاز معامله دوم بزرگتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیوه بازی روسی برایتان آشنا نیست؟ حال از وین خبر می‌رسد که نماینده روسیه در مذاکرات وین بیان داشته است که گفتگو‌ها هنوز نهایی نشده؛ حتی متن توافق هم هنوز نهایی نگردیده است؟ بنظر می‌رسد که در صورت هوشیاری رجل سیاسی کشور، این اخرین بازی روسی برای ایران باید باشد. البته اگر عبرت بگیریم.
شعار سال: نماینده روسیه در مذاکرات وین در سخنانی گفت: ما در آستانه پایان مذاکرات و تدوین متن توافق هستیم و ممکن است طی چند روز آینده به توافق دست یابیم، اما همچنان تعدادی از موضوعات حل نشده باقی مانده است.

میخائیل اولیانوف افزود: برخی گمانه زنی‌ها پیرامون موضع روسیه وجود دارد و برخی تلاش می‌کنند روسیه را به طولانی کردن زمان مذاکرات متهم کنند.

وی گفت: مذاکرات هنوز نهایی نشده و حتی متن توافق هم هنوز نهایی نیست. شاید تدوین متن توافق فردا به پایان برسد. هیچکدام از طرف‌های مذاکره کننده تا کنون با متن توافقنامه موافقت نکرده اند.

تضمین تجارت قانونی یکی از اهداف توافق هسته‌ای است

اولیانوف گفت که یکی از اهداف توافق هسته‌ای تضمین تجارت مشروع ایران با جهان است و روسیه یکی از شرکای تجاری اصلی تهران است و ما خواهان حفظ این تبادلات هستیم.

این دیپلمات روس ادامه داد: در جریان فشار حداکثری هیچیک از کشور‌های اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند، اما روسیه سال گذشته روابط تجاری خود با ایران را به میزان ۸۴ درصد در مقایسه با سال پیش از آن افزایش داد. ما از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها انتظار داریم که در روابط ما با ایران دخالت نکنند.

اولیانوف گفت: ما از آمریکا و اروپا خواسته ایم که هیچ گونه تحریمی در آینده علیه پروژه‌های هسته‌ای روسیه در ایران در چارچوب توافق هسته‌ای یا خارج آن وضع نشود، اما واکنش طرف‌های دیگر مثبت نبوده است.

نماینده روسیه در مذاکرات وین افزود: ما به پایان مذاکرات و تدوین متن توافق بسیار نزدیک هستیم و ممکن است طی روز‌های آینده به توافق دست یابیم.

ناگفته‌های سفیر اسبق ایران در روسیه در برنامه جهان‌آرا

تعداد بازدید : 3

ناصر نوبری سفیر اسبق ایران در اتحاد شوروی: کاری که پوتین در اوکراین کرده قبل از آن روس‌ها در ایران انجام داده‌اند.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی فرارو
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۴۴۳۴۲۷، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین