پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
رجب صفراف کارشناس روسی، مدعی است که به ۱۳ دلیل ایران غربگرا برای روسیه بسیار خطرناکتر از ایران هسته‌ای است. چرا که ایران همچون سپر دفاعی آهنین برای ما (روسیه) در برابر غرب محسوب شده و اگر دولتی غربگرا در ایران به سر کار بیاید از همان لحظه فروپاشی روسیه به شدت آغاز خواهد شد. بنابر این به هر قیمتی نباید اجازه فرصت تمایل ایران به غرب را بدهیم. برخی از تحلیل گران این سخنان را با کارشکنی‌ها، جهت دهی‌ها و جهت گیری‌های روسیه از ابتدای انقلاب در برابر ایران، مرتبط دانسته اند.
شعار سال: رجب صفراف اصالتاً یک کارشناس تاجیک است که در ۱۹۵۹ در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به دنیا آمده و از این رو به زبان فارسی کاملاً تسلط دارد. صفروف در سال ۱۹۸۳ از دانشگاه دولتی مسکو فارغ‌التحصیل شده است. وی در رشته‌های علوم سیاسی و همین‌طور تاریخ علم تحصیل کرده است. وی در سال ۱۹۹۱ از تز دکتری خود دفاع کرده و در سال ۱۹۹۴ اولین سمت «مهم» خود را به دست آورده است. وی در این سال به‌عنوان رئیس انستیتوی سیاست و تجارت مرکزی انتخاب شد و تا سال ۹۶ ریاست این انستیتو را بر عهده داشت. صفروف از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ عضو شورای سیاسی وابسته به ریاست‌جمهوری روسیه بوده است. همچنین از سال ۱۹۹۴ تاکنون نیز کارشناس دومای کشوری فدراسیون روسیه بوده است. صفروف ایران را به‌خوبی می‌شناسد و از سال ۱۹۹۷ تاکنون مدیرکل مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه بوده است. وی از سال ۲۰۰۱ تاکنون مدیر اصلی یک سایت خبری روسی به آدرس https://www.iran.ru است که به سه زبان فارسی، روسی و انگلیسی در دسترس است. وی سردبیر مجله‌های روسی «ایران معاصر» و «تجارت با ایران» نیز است. صفروف از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ رئیس کل شورای بازرگانی روسیه-ایران وابسته به اتاق بازرگانی و صنعتی فدراسیون روسیه بوده است. در حال حاضر نیز وی رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی و صنعتی مسکو است.

رجب صفراف کارشناس روسی، مدعی است که به ۱۳ دلیل ایران غربگرا برای روسیه بسیار خطرناکتر از ایران هسته‌ای است. چرا که ایران همچون سپر دفاعی آهنین برای ما (روسیه) در برابر غرب محسوب شده و اگر دولتی غربگرا در ایران به سر کار بیاید از همان لحظه فروپاشی روسیه به شدت آغاز خواهد شد. بنابر این به هر قیمتی نباید اجازه فرصت تمایل ایران به غرب را بدهیم. برخی از تحلیلی گران این سخنان را با کارشکنی‌ها، جهت دهی‌ها و جهت گیری‌های روسیه از ابتدای انقلاب در برابر ایران، مرتبط دانسته اند.
 
تعداد بازدید : 17
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خسین
Netherlands
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
0
0
نتیجه این تحلیل این که پوتین دو راهبرد دارد یکی کارشکنی و دخالت در امور ایران اسلامی و دیگری اتحادی منصفانه. هر تصمیم دیگری در بلند مدت به نتایج دخالت در امور ایران اسلامی منتهی می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین