پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۴۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
وزیر نیرو با اعلام اینکه تغییر تعرفه‌های آب در جلسه اخیر هیات دولت مصوب شده است، گفت: تعرفه‌های جدید از سال آینده اجرایی خواهند شد.

شعار سال: «علی اکبر محرابیان» روز شنبه در حاشیه دیدار از مرکز کنترل و دیسپاجینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس این مصوبه تعرفه آب برای مشترکانی که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف کنند، افزایش خواهد یافت.
 
وی ادامه داد:  مشترکانی براساس رعایت الگوهای تعیین شده مصرف داشته باشند، مشمول هیچ افزایشی نخواهند شد.
 
وزیر نیرو تغییر تعرفه‌ها را گامی برای اصلاح رفتار مشترکان و رعایت الگوهای مصرف برشمرد و گفت: تعرفه‌های جدید از سال آینده اجرایی خواهند شد.
 
محرابیان افزود: براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ آیین نامه‌ای تقدیم دولت شد و دولت آن را بررسی کرد و در جلسه قبل هیات دولت  این آیین نامه به تصویب رسید.
 
وی خاطر نشان کرد: از مشترکان درخواست می‌کنیم به طور حتم الگوهای مصرف را رعایت کرده و مصارف بیش از الگو را کاهش دهند.
 
وزیر نیرو گفت: معدود مشترکانی که مصارفی بیش از حد الگو دارند، باید بیشتر رعایت کنند؛ زیرا آب در شبکه شرب در سطح بسیار بالایی تصفیه و عمده آبی که در شبکه‌های شهری توزیع می شود، از بالاترین سطح استانداردها برخودارهستند.
 
محرابیان ادامه داد: در اغلب کشورهای جهان آبی که در شبکه شهری توزیع می‌شود آب بهداشتی است، درحالی که در شبکه‌های آب کشورمان این آب هم بهداشتی و هم قابل شرب است. برای تامین، انتقال و تصفیه و توزیع آب سرمایه گذاری‌های سنگینی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: از طرفی منابع آبی محدود هستند و  سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام شده است، بنابراین ضرورت دارد این آب را با حداکثر صرفه جویی مصرف کنیم.
 
وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: در فرهنگ مردم صرفه جویی وجود دارد و مشترکانی داریم که از این آب مصارف غیرمعقول دارند و برای شست و شوی خودرو و آبیاری فضای سبز و پرکردن استخرها استفاده می‌کنند.
 
محرابیان ادامه داد: این آیین‌نامه و قانون تاکید دارد تا افرادی که مصرف غیر معقول دارند، به صورت پلکانی نرخ تعرفه آنها افزایش خواهد یافت.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا ، تاریخ انتشار:21 اسفند 1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84680593

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین