پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۷۵۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
در این گزارش به چند فقره از شکایت‌های مطرح شده علیه کارگزاری بانک کشاورزی یکی از شرکت‌های فرعی بانک کشاورزی می‌پردازیم.
شعار سال: طبق صورت‌های مالی کارگزاری بانک کشاورزی شرکت‌های لایف برد پارسه و محاسبه ارقام خاورمیانه با اقامه دعوی علیه این کارگزاری خواستار ابطال قرارداد‌های خرید اعتباری شده اند که دعوی شرکت لایف برد پارسه تاکنون منتج به نتیجه نهایی نشده است و دعوی شرکت محاسبه ارقام خاورمیانه در کمیته سازش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار مطرح شده و با توجه به عدم سازش طرفین پرونده به داوری سازمان بورس ارجاع شده است.

علاوه بر این در پرونده‌ای دیگر پیرو شکایت حسین قلی پور در خصوص عودت یک فقره چک تضمین نزد کارگزاری، که طبق رای صادره دادگاه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را نداشته و با ارجاع و تایید هیات داوری سازمان بورس رای به نفع کارگزاری بانک کشاورزی صادر شده است.

شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در سال‌های ۹۴ الی ۹۶ به پشتوانه مالی صندوق سرمایه گذاری یکم نزد بانک‌های شهر تجارت و کشاورزی اقدام به معرفی مشتریان خود جهت اخذ تسهیلات نموده است از این بابت جمعا ۴۳ میلیارد تومان درآمد بدست آورده است.

در این رابطه دیوان محاسبات مسئولین فعلی کارگزاری را مکلف به پرداخت ۱۱۱ میلیارد تومان به حساب صندوق سرمایه گذاری یکم کرده است، اما کارگزاری بانک کشاورزی مدعی است رای دیوان محاسبات از حیث مبانی تشخیصی و محاسباتی فاقد توجیه می‌باشد و نسبت به این رای اعتراض و تقاضای اعاده دادرسی نموده است.
 
 
شکایت‌های مطرح شده علیه کارگزاری بانک کشاورزی
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری نبض بازار، تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۳۱۶۶۷، www.nabzebaazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین