پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
جمهوری اسلامی ایران متاسفانه در گام دوم انقلاب، دقت و حساسیت لازم در خصوص انتخاب مدیران تخصصی را از خود نشان نمی‌دهد. آیا نمی‌دانیم که چرخه فساد، برخلاف تصور عامه، چرخه‌ای تک عاملی نبوده و سه عاملی است (انتصابات غیر تخصصی، ضعف نظارت و برنامه ریزی، فساد مالی)؟ آقای ضرغامی، همسایه عزیز ما می‌دانند که متولی آموزش به گردشگران، کدام نهاد است؟

شعار  سال:

چرا گردشگران با آثار تاریخی این گونه برخورد می‌کنند؟

ناآگاهی و قانون‌گریزی و نبود آموزش سه رکن اصلی چنین اتفاقاتی است.

وقتی وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگران را همانند قلک پولی می‌بیند که باید صرفا از آن‌ها پول بگیرد و آن‌ها را بدون هیچ گونه آموزش یا توضیح یا ظرفیت‌سنجی امکانات و نیرو‌های خدماتی راهی بازدید کند نتیجه همین است.

 در مراکزی همچون کودکستان، مدارس، دانشگاه، حوزه، آموزش و پرورش، وزارت علوم، صدا و سیما، متولیان بازی‌ها و سرگرمی‌ها، شهرداری‌ها و... هم به آموزش تاریخ و چگونگی مواجه با فرهنگ و هنر و تاریخ توجه نمی‌شود.

وقتی پس از سال‌ها هنوز امکاناتی وجود ندارد تا عطش کنجکاوی گردشگران را با فیلمی روی پرده یا امکان نصب اپ رایگانی بخواباند تا گمان نکند چه چیز عجیبی از دید او مخفی شده نتیجه همین است.

وقتی گردشگر به دلیل ضعف آموزش عدم شناخت از باستان‌شناسی و معماری و مرمت تصور می‌کند بازدید هر جایی که ممنوع است یعنی گنج نتیجه همین است.

و نکته آخر دیر زمانی است در ایران قانون‌گریزی نوعی زرنگی و پیروزی محسوب می‌شود و گردشگران هم از این قاعده مستثنی نیستند.
تعداد بازدید : 6
متولی آموزش به گردشگران کیست؟!
آیا ضرغامی می‌داند متولی آموزش به گردشگران، کدام نهاد است؟
 عکس سمت راست اثر ثبت جهانی گنبد سلطانیه
عکس سمت چپ بلوار مشاهیر قشم
 
خانه طباطبایی‌ها/ کاشان/نوروز ۱۴۰۱

برای اجرای نمایش، نردبان را به ستون تاریخی تکیه می‌دهند.
تعداد بازدید : 8
آتش به جان گورهای ساسانی!

سیاوش آریا، کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی با انتشار تصاویری درباره وضعیت نگهداری و حفاظت از گوردخمه‌های تخت طاووس مرودشت که جزء آثار باستانی ساسانی هستند هشدار داد و گفت: برخی از افراد بومی و مسافران بدون توجه و شناخت بر روی این یادمان‌ها راه رفته و می‌نشینند، اما بدترین این بی‌مهری‌ها روشن کردن آتش برای استفاده مواد مخدر و پختن خوراک در کنار این یادمان‌های تاریخی و ریختن زباله و سبز شدن گُل‌سنگ‌ها درون این گور‌ها است.
آیا ضرغامی می‌داند متولی آموزش به گردشگران، کدام نهاد است؟
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین