پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
چند روزی است که روایت حمله به گروهی از گردشگران و طبیعت گردان، ارعاب و کتک زدن آن‌ها در منطقه ییلاقی و کوهستانی اوپرت در مرز استان‌های سمنان و مازندران و تصاویر بدن‌های آسیب دیده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، خبرساز شده است. طبق آنچه کاربران نوشته‌اند حمله‌کنندگان به گردشگران در اوپرت، مجهز به سلاح گرم و شوکر بوده‌اند و گفته‌اند این حمله به‌دلیل «طبیعت‌گردی در شب سوم ماه محرم» رخ می‌دهد.

شعار سال: چند روزی است که روایت حمله به گروهی از گردشگران و طبیعت گردان، ارعاب و کتک زدن آن‌ها در منطقه ییلاقی و کوهستانی اوپرت در مرز استان‌های سمنان و مازندران و تصاویر بدن‌های آسیب دیده آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، خبرساز شده است. طبق آنچه کاربران نوشته‌اند حمله‌کنندگان به گردشگران در اوپرت، مجهز به سلاح گرم و شوکر بوده‌اند و گفته‌اند این حمله به‌دلیل «طبیعت‌گردی در شب سوم ماه محرم» رخ می‌دهد.

ماجرای حمله شبانه به گردشگران در اوپرت چیست؟
بدن‌های کبود، رد شوکر بر بدن، چادر‌های پاره شده، غذا‌هایی که روی زمین ریخته شده اند و وسایلی که زیر و رو شده اند، تصاویر و روایت‌هایی است که از سوی چند تن از این طبیعت گردان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و نشان می‌دهد چندین نفر بر اثر این حمله که ساعت یک بامداد پنجشنبه ۲۹ تیرماه انجام شده دچار جراحت و آسیب شده‌اند.

بنا بر نوشته یکی از این گردشگران، یکی از افرادی که آن‌ها را کتک می‌زده، گفته است: «ما با داعشی‌ها و …جنگیدیم و شکست‌شان دادیم، حالا حریف شما نشویم؟»

ماجرای حمله شبانه به گردشگران در اوپرت چیست؟
تصاویری هم از اعزام مجروحان این واقعه با آمبولانس به بیمارستان منتشر شده است. گردشگران همچنین تصاویری از تخریب چادر‌ها و وسایل خود منتشر کرده‌اند.

این خبر در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. برخی کاربران از این رفتار شوکه شده اند و هیچ توجیهی برای این کار نمی‌یابند. توضیح دقیقی از سوی حمله کنندگان یا ارگانی که به آن وابسته هستند، داده نشده است و هنوز هیچ مقام رسمی واکنش نشان نداده است.

ماجرای حمله شبانه به گردشگران در اوپرت چیست؟
برخی چهره‌های سیاسی به این سکوت خبری واکنش نشان دادند. عباس عبدی، دیروز در اکانت توییتری خود نوشته است: «رسانه در این اندازه مجاز به فعالیت و تولید خبر است که از پنجشنبه شب که ماجرای اوپرت⁩ رخ داده تا کنون یک گزارش خبری رسمی و معتبر منتشر نشده است. آنچه هست در فضای مجازی است».

هنوز هویت افراد حمله کننده به گردشگران در اوپرت مشخص نشده است. مشخص نیست چه کسانی و با چه مجوزی به این گردشگران حمله کرده و به مال و جان آن‌ها صدمه رسانده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزیاتو، تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۴۰۲۵۲۷۲۳۰، rooziato.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
3
هر کی وهر چی بودن ادمهای .......زا ده ایی هستن که مردم بیگناه رو کتک میزنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
0
1
اگه مذهبی بودن و همچین کاری کردن که از جنس خوارج و خود داعشیا بودن که خودشونو مسلمون میدونن ولی عملشون کاملا با دین در تضاده و رفتارشون، نه پای مذهب نوشته میشه و نه مذهبیا و صرفا مال خشک مغزی خودشونه و همین ها بودن که خون به دل علی(ع) کردن. مورد دیگه هم اینه که شاید اصلا مذهبی نبودن و قصد داشتن با این کارشون، علیه مذهب و مذهبیا هجمه راه بندازن، مخصوصا که با حرفاشون سعی کردن همچین نگاهی رو توی ذهن افراد مورد حمله قرار گرفته تقویت کنن تا احتمالا با اثر گذاری روی نوع روایت اتفاقات از سمتشون، به هدفشون که تخریب مورد نظرشون بوده برسن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
0
0
اینکه یکی اون حرف زا زده شما را به این نتیجه می‌رساند که سند درستی دارید؟ مغرضانه فقط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین