پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
وزیر نیرو گفت: در برخی شهر‌ها مثل یاسوج به علل وضع جغرافیایی خاص منطقه و فرسودگی بسیار زیاد خطوط و شبکه‌های آبرسانی آن، حدود ۶۰ درصد است.
شعار سال: آقای علی اکبر محرابیان گفت: مجموع هدر رفت آب از شبکه‌های فرسوده و برداشت‌های غیر مجاز ۲۵ درصد است. هم اکنون میزان هدر رفت آب در برخی شهر‌های کشور مثل یزد بسیار کم و حتی از استاندارد‌های جهانی نیز کمتر است.

او می‌گوید: قرار است با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی، شبکه‌های فرسوده آبرسانی، اصلاح و از محل جلوگیری از هدررفت، بخشی از آب توسط سرمایه گذار به دیگر بخش‌ها فروخته شود که با این کار هم هدر رفت کنترل و هم سرمایه بخش خصوصی برگشت داده می‌شود.

طبق گفته آقای کشفی معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، برای کاهش هر یک درصد هدررفت واقعی آب ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تجارت آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۰۵۳۱۵، www.tejaratonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین