پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
«بدر البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد مسقط وارد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد شد و باید مساله فلسطین به شکلی عادلانه حل و فصل شود.
شعار سال: وزیر امور خارجه عمان اظهار داشت: عمان نخستین کشور عربی حوزه خلیج فارس است که از زمان توافق کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ میلادی از صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: مسقط به توافق آبراهام نخواهد پیوست، زیرا ابتکارعمل‌هایی را ترجیح می‌دهد که از مردم فلسطین حمایت کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عمان ادامه داد: برای موفقیت توافق آبراهام باید مساله فلسطین به شکل راهکار دو کشوری و به صورت همیشگی و عادلانه حل و فصل شود.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی در سفری رسمی وارد مسقط شد و با سلطان پیشین عمان یعنی قابوس بن سعید دیدار کرد؛ سفری که برای نخستین از سال ۱۹۹۶ میلادی توسط یک مسئول عالی رتبه رژیم صهیونیستی به عمان صورت گرفت.

از سوی دیگر، البوسعیدی وجود مذاکرات سری میان عمان، امریکا و ایران درباره پرونده هسته‌ای را تایید نکرد، اما اظهار داشت: دستیابی به توافق جدید به سود خاورمیانه و جهان است.

وی در پایان اظهار داشت: ایالات متحده امریکا درحال بازبینی مواضع و استقرار نیرو‌های خود در خاورمیانه است، اما از منطقه خارج نخواهد شد.

سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی بحرین و امارات اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند؛ اقدامی که براساس طرح «ابتکار عربی» سال ۲۰۰۲ عربستان سعودی و توافقنامه اسلو ـ که مورد تأیید این دو کشور نیز بود ـ قرار بود پس از حل مساله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین انجام شود، اما بحرین به همراه امارات با خیانت به ملت فلسطین، به‌یک‌باره عادی سازی روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۸۰۲۲۷، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
0
0
باید دید بحرین و امارات تحت چه شرایطی این کار رو کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین