پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۰۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
در نمایی از فیلم «عنکبوت مقدس»، نام فیلم، روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده و حالا تیزر و پوستر رسمی آن هم با همین تصویر بیرون آمده است. این تصویر، حرم مطهر را در کانون تار عنکبوت نشان می‌دهد؛ اقدام توهین‌آمیزی که واکنش مداحان را در پی داشته است. این فیلم درحالی موضوع یک قاتل زنجیره‌ای را انتخاب کرده که یک فیلم ایرانی دیگر نیز با همین موضوع و با نامی تقریباً مشابه، سال قبل روی پرده سینما‌های کشورمان رفت. «عنکبوت مقدس» رفتار یک قاتل زنجیره‌ای که در أثر اختلال روانی اقدام به قتل می‌کرد را به ارزش‌های ایرانی- اسلامی نسبت داده است!

شعار سال: فیلم سینمایی عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی کارگردان ایرانی خارج نشین با گروهی از بازیگران اونور آبی و ترکم وطن کرده در جشنواره کن ۲۰۲۲ حضور داشت و حالا با انتشار تیزر و پوستر توهین آمیز این فیلم، به ساحت مقدس امام رضا ع و مسلمانان و شیعیان و عاشقان اهل بیت با واکنش‌های زیادی روبرو بوده است.

اما ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس چه بود؟ در نمایی از فیلم «عنکبوت مقدس»، نام فیلم، روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده و حالا تیزر و پوستر رسمی آن هم با همین تصویر بیرون آمده است. این تصویر، حرم مطهر را در کانون تار عنکبوت نشان می‌دهد؛ اقدام توهین‌آمیزی که واکنش مداحان را در پی داشته است.

فیلم «عنکبوت مقدس» که محصول مشترک کشور‌های غربی دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه است با نمایش سیاه‌نمایی علیه ایران و با اهداف سیاسی وارد جشنواره کن شد و به دلیل همین برنامه‌ریزی‌های سیاسی، اتفاقاً در بخش بهترین بازیگر زن نیز جایزه‌اش را به یکی از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده اهدا کرد.

تصاویری از پوستر و نمایی از فیلم «عنکبوت مقدس» منتشر شد که به خاطر توهین به امام رضا (ع) خشم کاربران را به همراه داشت. روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده و حالا همین نمای اهانت آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است.

 

ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس چه بود؟

این فیلم درحالی موضوع یک قاتل زنجیره‌ای را انتخاب کرده که یک فیلم ایرانی دیگر نیز با همین موضوع و با نامی تقریباً مشابه، سال قبل روی پرده سینما‌های کشورمان رفت. «عنکبوت مقدس» رفتار یک قاتل زنجیره‌ای که در أثر اختلال روانی اقدام به قتل می‌کرد را به ارزش‌های ایرانی- اسلامی نسبت داده است! تا آنجا که بی‌بی سی فارسی، با تیتر «قتل زنان به نام خدا» به استقبال این فیلم رفته است!

گفتنی است که هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم کن در فرانسه، با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جایزه به برگزیدگان تمام شد. جشنواره کن ۲۰۲۲ نیز با همین رویکرد سیاست زده و ضدنژادی اقدام به انتخاب فیلم‌ها و سینماگران ایرانی زد. به این ترتیب که آثاری توهین‌آمیز علیه ایرانیان و دین اسلام را به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب کرد!

جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن ۲۰۲۲ به زهرا امیرابراهیمی بازیگر این فیلم که یک مهاجر سابقاً ایرانی است اعطا شد و او در سخنان خود از درد و رنج مردم ایران و بخصوص آبادان عزیز گفت.

ماجرای توهین فیلم عنکبوت مقدس چه بود؟

فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در واکنش به این اتفاق و اهانت این فیلم به ساحت مقدس حضرت رضا (ع)، اعتراض خود را نشان دادند. آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات هم با انتشار تصویری از حرم حضرت رضا (ع) و نوشتن مصرعی از شعر محمد حسین ملکیان به این اتفاق واکنش نشان داد.

*****

سیدمجید بنی‌فاطمه مداح اهل بیت (ع) با انتشار تصویری از خود در لباس خادمی امام رضا (ع) شعر زیر را نوشت:

باید غبار صحن تو را طوطیا کنند
«آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»

هوهوی باد نیست که پیچیده در رواق
خیل ملائکند رضا یا رضا کنند

بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد
ما شاعرت شدیم که ما را سوا کنند

«هرگز نمیرد آنکه دلش» جَلد مشهد است
حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند

هرکس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت
او را به درد کرببلا مبتلا کنند

دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط
با یک نگاه گوشه‌ی چشمت دوا کنند

از آن حریم قدسی‌ات آقای مهربان
«آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند؟»

*****

محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت (ع) در واکنش به این فیلم نوشت: «نوکری #امام_رضا شرف ماست»

حسین طاهری فعال‌ترین مداح در واکنش به این اقدام بود و ابتدا با هشتگ #جشنواره_یهودی نوشت: «شرایط برگزیده شدن در جشنواره کن: توهین به مقدسات اسلام و شیعیان، ترویج تفکر و اهداف بهائیت، یهود لجن پراکنی علیه جمهوری اسلامی و در آخر داشتن اخلاق، هنر و حرفه. با وجود سه گزینه اول، حتما ً انتخاب می‌شوید! گزینه چهارم رو قول نمی‌دهیم! #عنکبوت_مقدس #کن_سیاسی»

او سپس در توئیت دیگری با هشتگ #جشنواره_کن نوشت: «یکی برا مقدسات و مملکتش جونش و میده، یکی برا پول، مقدسات و مملکتش و میده!»

این مداح بازهم روشنگری کرد و دوباره نوشت: «سفارت فرانسه که مجانی، جایزه نمیده اول شرفت و میخره، بعد پولش و میده! اسمشم میذاره جایزه! دقیقاً مثل اینه که: از دست یه بچه یه الماس و بگیری… بعد به جاش بهش قاقالی‌لی بدی! از کدوم بیشتر خوشش میاد؟ #عروسک‌های‌خیمه‌شب‌بازی»

*****

او در نهایت با انتشار فیلم یکی از رجزخوانی‌های خود، هشتگ #با_آل_علی_هر_که_در_افتاد_ور_افتاد را استفاده کرد.

******

ابوذر بیوکافی در این خصوص با هشتگ #شمس_الشموس نوشت: «در شعاع نور خورشیده که رذالت و پستی بعضیا قابل مشاهده‌ست…»

******

امیر عباسی مداح اهل بیت (ع) در واکنش به این توهین درد دلی با امام رضا (ع) منتشر کرد و نوشت: «امام رضا جان ما قدردان شما نیستیم، اون کبوترای حرم قدردان شما هستن که شب و روز دورت می‌گردن #قربون_کبوترای_حرمت»

******

محسن عرب خالقی شاعر و مداح اهل بیت (ع) در فضای مجازی نوشت: «لوازم لازم برای بردن جوایز اسکار گلدن گلوب، کن، برلین و ١ـ سیاه نمایی مطلق اجتماعی ٢ـ بی‌فرهنگ و تمدن نشان دادن ایران ٣ـ فقر و فلاکت و خیانت مطلق ۴ـ مردانی متحجر، تندخو، بی‌رحم، بی‌منطق ۵ـ زنانی مظلوم، محروم از تمام حقوق زندگی ۶ـ توهین به مقدسات (ویژه)

تبریک میگم شما برنده شدید #عنکبوت_مقدس»

*****

حمید علیمی مداح اهل بیت (ع) هم در توئیتر با هشتگ #عنکبوت_مقدس نوشت: «با دهن سگ دریا نجس نمی‌شود…»

*****

واکنش کیهان: جشنواره کن فرانسه که به خاطر رویکرد نژادپرستانه و تبلیغ سیاسی با انتقاداتی مواجه شد، در جهت همین رویکرد به استقبال یک فیلم ضعیف ضدایرانی و ضداسلامی رفت!

******

سیدمهدی دزفولی فعال رسانه‌ای نیز نوشت: «فیلم عنکبوت مقدس متاسفانه فیلمی کاملا ضد ایرانی و ضد اسلامی هست و توجیه کننده احساسی برای تحریم‌های بیشتر ایران. متاسفانه ایرانیانی که از این دست اقدامات حمایت یا در این کار‌ها مشارکت می‌کنند، تسهیل کننده فشار بیشتر بر مردم و کشور هستند.» همچنین تبریک محمدعلی ابطحی به بازیگر این فیلم برای گرفتن جایزه کن با واکنش تند برخی کاربران مواجه شد. حامد عسگری از چهره‌های فرهنگی با انتشار یک استوری نوشت: «امام رضا (ع) مهربان‌تر از این حرفاست که برشما غضب بگیرد، من هم فحش و توهینی نمی‌کنم. مهربان‌ترین آقای جهان را خیلی ارزان فروختید.» کاربر دیگری با اشاره به تحریف‌های جدی در روایت ماجرای قتل‌های موسوم به قتل‌های عنکبوتی سعید حنایی این فیلم را تلاشی برای ارتباط دادن مذهب بااین قتل‌ها و فاقد ارزش استنادی و حتی سینمایی دانست.
حمله جرثومه‌های فساد به ارزش‌های اسلامی-ایرانی عنکبوتی که برای کن مقدس است


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از حرف تازه، تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۴۰۵۰۸، harfetaze.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
1
0
سیاست نقش خودش رو در همه جا بازی میکنه.ورزش و جشنواره و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
1
فقط مداح ها واکنش نشون دادن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
1
0
فیلم عنکبوت مقدس بطور هوشمندانه برای اماده سازی افکار جامعه اروپا در کشتار کنونی زنان بوده که توسط تروریستها تهیه شده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین