پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس از تأسیس شرکت متروی غرب استان تهران خبر داد.
شعار سال: آقای حق وردی به یک رسانه گفت که تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی اتصال غرب استان تهران به متروی پایتخت تا پایان دوره مجلس یازدهم آغاز شود.

این تصمیم در حالی عملیاتی می‌شود که دولت دوازدهم در مصوبه ای، حمل و نقل ریلی شهر‌های اطراف تهران را به راه آهن سپرد و اساسنامه شرکت قطار حومه‌ای به تصویب هیئت دولت هم رسیده است.

با این حال به گفته آقای حق وردی نماینده مجلس، دولت اقدامی برای تأمین هزینه‌ها نکرده؛ او اضافه کرده که راه آهن گفته توان مالی اجرای این طرح حمل و نقل ریلی را ندارد و خواستار سرمایه گذاری شده است.

شرکت متروی غرب استان تهران با مشارکت شهرداری‌های غرب این استان تشکیل می‌شود.

در طرحی تازه‌ای که اعلام شده، منابع مالی داخلی شهرداری‌های این حوزه انتخابیه و شرکت عمران شهر اندیشه برای متروی غرب استان تهران استفاده می‌شود.

اساسنامه شرکت متروی غرب استان تهران تدوین شده و شهرداری‌های این منطقه، نماینده هایشان را به استانداری معرفی کردند تا هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت انتخاب شوند.

آمار‌ها از حدود ۳۰۰ هزار تردد میان مناطق شهریار، قدس و ملارد با شهر تهران خبر می‌دهند.

جمعیت این ۳ شهرستان حدود ۲ میلیون نفر است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۵۷۰۴۸، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین