پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۸۱۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
عباس علایی رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی تهران با تاکید بر اینکه با چای و املت درآمدی در این کسب و کار وجود نخواهد داشت از نگرانی شدید فعالان این صنف از موضوع ممنوعیت ارایه قلیان خبر داد. با رویه فعلی، یک عده را که به دنبال کسب نان حلال و تامین معیشت شان هستند به سمت کار‌های خلاف سوق می‌دهند.
شعار سال: عباس علایی گفت: در حال حاضر کاسبان فعال در این صنف با نگرانی و دلهره فعالیت می‌کنند چرا که هر لحظه ممکن است کلانتری، دادگاه، پلمب و یا جریمه در انتظارشان باشد.

وی با بیان اینکه در قهوه خانه‌های زیرزمینی زمینه گسترش ناهنجاری‌ها بیشتر است، گفت: با رویه فعلی، یک عده را که به دنبال کسب نان حلال و تامین معیشت شان هستند به سمت کار‌های خلاف سوق می‌دهند.

وی ادامه داد: در قهوه خانه‌های زیرزمینی زمینه گسترش ناهنجاری‌های بیشتری است؛ لذا باید در تصمیم گیری ها، راهکار بهتری برای اطلاع افراد از خطرات کشیدن قلیان پیدا کنیم.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه‌های سنتی تهران با اشاره به اینکه وزارت بهداشت ما را در منگنه قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: چرا ما اجازه ارائه قلیان نداریم، اما فروش سیگار بدون هیچ مشکلی آزادانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما یاد گرفته ایم هر چیزی را که به هر لحاظ؛ چه بهداشتی، چه اخلاقی و چه اجتماعی نادرست است با رفتار قهری حل کنیم در صورتی که حل ریشه‌ای این موارد فرهنگی است و باید به دور از بگیر و ببندها، سطح اطلاع جامعه را افزایش دهیم.

تولید تنباکو با هولوگرام بهداشت و ممانعت ارایه قلیان در قهوه خانه‌ها!

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه‌های سنتی تهران با اشاره به اینکه سالانه میزان زیادی تنباکو با هولوگرام بهداشت تولید می‌شود، گفت: این حجم از تنباکو به چه دلیل تولید می‌شود؛ وقتی مصرف آن از دید بهداشت غیرقانونی است؟

علایی با بیان اینکه بسیار تاکید کردیم اجازه دهید این فعالیت زیر نظر نیروی انتظامی و اماکن انجام شود، اما این مهم محقق نشد، گفت: با اینکار همه چیز زیرزمینی شده و مانند سال ۸۶ اکثرا آن‌هایی که با جواز داشته و نداشته فعالیت می‌کردند الان زیرزمینی به ادامه فعالیت می‌پردازند.

وی اظهار داشت: امروز کسی نیست که مشکلات این اتحادیه را نداند. در ایام شروع کرونا نیز بیشترین آسیب را صنف ما متحمل شد.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه‌های سنتی تهران افزود: در ایام کرونا این صنف به صورت داوطلبانه اقدام به تعطیلی واحد‌های صنفی کرد، اکنون پس از کاهش این بیماری و واکسیناسیون همگانی اجازه فعالیت مجدد داده شده، اما اگر اجازه ادامه فعالیت مانند گذشته نداشته باشیم فایده‌ای ندارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۰۱۰۴۲۱۰۷۳، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
0
0
هنوز نمیدونین که محدودیت باعث بدتر شدن اوضاع میشه و تمایل برای انجام دادن اون کار افزایش پیدا می کنه؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین