پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان گفت: کپی‌پیست عملی است که برخی از دانشجویان به دلیل فرار از پژوهش علمی نو به سراغ آن می‌روند که این کار سرقت علمی نام دارد و برازنده محافل علمی دانشگاهی کشورمان نیست.

شعار سال : احسان توابی اظهار کرد: پتانسیل‌های بسیار خوبی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که مسیر رشد و شکوفایی استعداد‌ها را برای دانشجویان فراهم می‌کند. خوشبختانه دانشگاه پیام‌نور با فعالیت خوبی که در طی سال‌های گذشته داشته، در حوزه پژوهش رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پژوهش یکی از عرصه‌های مهم در دانشگاه محسوب می‌شود که در صورت توجه به این بخش می‌توان شاهد کشف استعدادها و فعال شدن بخش صنعت کشور بود و این امر مستلزم نگاه ویژه به این آن است.

توابی تصریح کرد: زمانی ما قادر خواهیم بود برای کشورمان تولید ثروت داشته باشیم که به حوزه پژوهش‌های کاربردی و شرکت‌های دانش‌بنیان توجه داشته باشیم که در این عرصه اعتباری‌ که به این بخش اختصاص داده شده است، پاسخ‌گویی بخش پژوهش دانشگاهی نیست و باید افزایش یابد.

وی یادآور شد: فراگیری فرآیند تحقیق و پژوهش در طول مدت تحصیل فرد آموزش داده می‌شود، ولی در مقطع کارشناسی همه مراحل پژوهش در چارچوب واحد درسی ارائه می‌شود که دانشجو باید با فراگرفتن آن در مقاطع بالاتر توانایی عرضه مقالات دانشگاهی و علمی داشته باشد.

توابی افزود: عمل کپی‌پیست یکی از عوامل مخرب در فضای پژوهش دانشگاهی محسوب می‌شود که متاسفانه برخی از دانشجویان با گرایش به این عمل مرتکب سرقت ادبی می‌شوند و لازمه پیشگیری از عمل آموزش و توجه جدی به امر پژوهش است.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه در مقاطع کارشناسی به پژوهش اهمیت زیادی داه شود در مقاطع بالاتر نتیجه بهتری کسب می‌شود پس باید به پایه توجه شود تا دانشجویان به فکر تولید علم باشند و کمتر به‌سمت کپی‌پیست بروند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ نشرخبر : 30 آبان 1394 کد مطلب : 948-5791-5 www.zanjan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین